שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הצ'אנס האחרון הצליח ומאור עיניו של העיוור חזר
גאווה ישראלית
לראשונה בעולם הושתלה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה קרנית מלאכותית בטכנולוגיה חדשה, כעת יעבור הניסוי הקליני למחקר בהשתתפות 5 בתי חולים מובילים בעולם
הגנו על העיניים בלמידה ב'זום' | צילום: Jamesilencer, שאטרסטוק

לראשונה בעולם הושתלה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה קרנית מלאכותית בטכנולוגיה חדשה.

חברה ישראלית פיתחה שתל קרנית שהצליחה להחזיר את מאור עיניו של גבר בן 79 מחיפה אשר התעוור לפני מספר שנים כאשר במסגרת הניסוי שנערך בבית החולים 'בלינסון' העניקו לו הרופאים את המוצא האחרון להשיב לו את היכולת לחזור ולראות.

בחודשים הקרובים צפויה חברת ויז'ן הישראלית שפיתחה את הטכנולוגיה הייחודית ופורצת הדרך לערוך את הניסוי הקליני בו ישתתפו חמישה בתי חולים בקנדה, ארצות הברית וצרפת, על 10 עיוורים ובאמצעות שני שלבים.

הגבר שבעינו הושתלה הקרנית, אינו רואה זה מספר שנים בשל שחיית שתלי קרנית קודמים ולאחר מספר רב של ניתוחים בהם הניסיון להציל את ראייתו לא צלחו, בשבועות האחרונים הוא נמצא להיות המטופל הראשון בעולם לניסוי השתלת הקרנית המלאכותית, כאשר זמן קצר לאחר סיום הטיפול, חזר הגבר לראות כאשר הוא מוקף בצוות הרפואי ובבני משפחה נרגשים.

הטכנולוגיה הישראלית שאושרה לשימוש על ידי משרד הבריאות, מבטאת סיום מוצלח של שורת ניסויים ובדיקות יעילות של השתל המלאכותי, בהתאם לתקנים המחמירים בעולם שהוכיחו את יעילות השתל ואת השתלבותו המוצלחת ברקמת דופן העין במודלים שונים בבעלי חיים.

הפיתוח הישראלי מעניק שדרה ראייה רחב, איכות אופטית לצד פיתרון אסתטי והחלמה קצרה ביחס לטיפולים אחרים.

לדברי פרופ' אירית בכר, מנהלת מערך העיניים ב"בילינסון", "הצלחת הניסוי בשתל של 'קורנית ויז'ן' תביא בשורה של ממש עבור עיוורים רבים בעולם ועשויה לקצר ואף לבטל המתנה ארוכה של שנים להשתלות קרנית ביולוגיות. אני מתרגשת לחבור לחברה ישראלית שפיתחה מוצר כחול-לבן שעשוי להוביל שינוי משמעותי עבור מיליוני עיוורים בעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים