שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצבעה על כינון הממשלה ביום ראשון
לוין הודיע
יו"ר הכנסת הודיע שהדיון וההצבעה על הקמת ממשלת בנט-לפיד תיערך בישיבה מיוחדת של הכנסת ביום ראשון הקרוב. באותה ישיבה תיערך גם ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת ה-24
יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע היום (שלישי) כי מועד השבעת ממשלת לפיד-בנט יהיה ביום ראשון הקרוב, 13 ביוני. מדובר ביום אחד בלבד לפני המועד האחרון שמאפשר לו החוק. באותה ישיבה ייבחר גם יושב ראש הכנסת החדש שיחליף את לוין בתפקידו.

לוין מסר כי "אתמול, כ"ז בסיון תשפ"א, 7.6.2021, מסרתי במליאת הכנסת את הודעתו של ח"כ יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. בהמשך להודעה זו, הנני להודיע כי הדיון וההצבעה בדבר כינון הממשלה ייערכו בישיבה מיוחדת של הכנסת ביום ראשון, ג' בתמוז תשפ"א, 13 ביוני 2021. באותו מועד תיערך גם ההצבעה לבחירת יושב ראש הכנסת ה-24. החלטתי לעניין קיום הישיבה המיוחדת וכן לעניין סדרי הדיון יועברו לאישור הוועדה המסדרת".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "זה קורה! מודה ליו"ר הכנסת, יריב לוין, על קביעת מועד ההשבעה ביום ראשון, ג' בתמוז תשפ"א, 13 ביוני 2021. ח"כ קארין אלהרר תכנס את הועדה המסדרת לקביעת סדר היום. ההסכמים הקואליציוניים יונחו עפ"י חוק. ממשלת האחדות יוצאת לדרך לטובת אזרחי מדינת ישראל".

על פי החוק, ההצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש חייבת להתקיים בטרם ההצבעה על ממשלה חדשה. לאור זאת, מי שצפוי לנהל את ישיבת ההצבעה על הממשלה הוא חבר הכנסת מיקי לוי ממפלגת "יש עתיד", אשר ימונה לתפקיד יו"ר הכנסת.

החלטתו של יו"ר הכנסת מגיעה לאחר שהוא הודיע אתמול בישיבה של מליאת הכנסת כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להרכיב ממשלה. זו הייתה הישיבה הראשונה של מליאת הכנסת מאז שלפיד הודיע בשבוע שעבר כי הצליח להקים ממשלה.

ההסכמים הקואליציוניים שגובשו בין יש עתיד לימינה ובין מפלגתו של יאיר לפיד לשאר המפלגות בקואליציה צפויים לעבור עוד שינויים ותיקונים בימים הקרובים. ההסכמים הקואליציוניים החתומים והסופיים יוגשו 24 שעות לפני מועד ההשבעה של הממשלה.

בימי ראשון המליאה אינה פעילה בשגרה, ולוין קבע את ההשבעה במועד זה מתוך רצון לדחוק בלפיד וביו"ר ימינה נפתלי בנט לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים 48 שעות לפני מועד השבעת הממשלה ולא יממה כמתחייב בחוק. יום שבת אינו נחשב במניין הימים, ולכן יהיה על השניים להניח את ההסכמים כבר ביום שישי למרות שההשבעה היא רק בראשון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים