שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » הצהרת ביידן "חישמלה" את המדדים בוול סטריט
הייפ חשמלי
נשיא ארה"ב הנבחר הודיע כי יחליף את רכבי הממשל לרכבים חשמליים, כתוצאה מכך סקטור הרכבים החשמליים בנאסד"ק זינק • ממשלת ארה"ב מחזיקה בכ-645 אלף כלי רכב
ג'ו ביידן | צילום: YASAMIN JAFARI TEHRANI, שאטרסטוק

כחלק ממדיניותו לשמירה על עולם ירוק יותר, נשיא ארה"ב הטרי ג'ו ביידן הודיע אמש כי "הממשלה הפדרלית מחזיקה בצי רכב עצום, אותו נחליף בכלי רכב חשמליים נקיים שיוצרו כאן באמריקה, על ידי עובדים אמריקאים". כתוצאה מההודעה מניות יצרניות המכוניות החשמליות חוו עלייה חדה ותלולה. את העליות הובילה Workhorse Group האמריקנית שמזנקת יותר מ-30%. ניקולה עולה כמעט 20%.

ודווקא הכוכבת הראשית של השנה מניית טסלה שעוסקת בין היתר ברכבים חשמליים ואוטונומיים ונתפסת כמובילה את התחום לא זזה יותר מדי וזאת ככל הנראה בשל הייצור של טסלה שאינו מכוון לייצור המוני.

המעבר של רכבים ממשלתיים, כולל משאיות הדואר, למנוע חשמלי יהווה הזדמנות עבור חברת Workhorse Group שמרכזת את רוב העניין אתמול בערב בגלל הפוטנציאל שלה לקבל חוזה בשווי של 6 מיליארד דולר או לפחות חלק ממנו במסגרתו תחליף את משאיות הדואר של הממשל. המכרז נדחה כבר מספר פעמים, אך כאמור גם אם החברה תקבל חלק ממנו, זה יהיה משמעותי עבורה. החוזה אמור להביא להחלפת 1,800 משאיות.

אבל מבחינת מחיר המניה בערך כמו כל הסקטור. המניה עלתה בשנה האחרונה בכמעט 1,000% ושווי שוק של 4 מיליארד דולר, ויש שטוענים כי מדובר ב"בועה" שעשויה להתפוצץ ולהביא לירידות חדות.

מדובר בפוטנציאל אדיר מאחר ועל פי הנתונים ממשלת ארה"ב מחזיקה בכ-645 אלף כלי רכב, כך על פי נתוני מנהל השירותים הכלליים של ארה"ב (GSA) בשנת 2019. נכון ליולי 2020, רק 3,215 היו כלי רכב חשמליים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים