שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » אלרועי החלישה את מעמדו של פרופ' גרוטו
בכיר במשרד הבריאות
מסתבר כי אווירה עכורה בצמרת משרד הבריאות היא שהביאה את פרופ' גרוטו להניח את המפתחות ולהודיע על פרישה • חשש: "השדרה הניהולית שניהלה את המשבר תיעלם מהשטח"
פרופ' איתמר גרוטו | צילום: עדינה ולמן, ערוץ הכנסת

התפטרותו המפתיעה של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מסתירה מאחוריה אווירה עכורה של תחרות סמויה הכוללת מאבקי שליטה והשפעה במשרד הבריאות, בין הפרופ' הוותיק, המנוסה ובעל הסמכויות לבין הדור הצעיר יותר בהיררכיה הניהולית.

"פרופ' גרוטו לא קיבל גיבוי מלשכת השר וכולם אומרים שזה קרה מאוחר מדי. אין לו הרבה חברים, הוא לא בן אדם פשוט. באיזשהו מובן איתמר היה אחראי על מרכז השליטה. הוא היה דומיננטי, למעשה חצי פרויקטור", הסביר ל'ויינט' בכיר במשרד הבריאות. לדבריו, "בשעה שבר סימן טוב היה כלכלן – איתמר היה רופא. מה קרה מאז? מנכ"ל-רופא, פרויקטור-רופא, ראש שירותי בריאות הציבור שכמו קודמתה גם היא רופאה".

לדברי הבכיר, "המשנה למנכ"ל, בהגדרה, זה תפקיד שאוסף למעשה את ה'שאריות' של המנכ"ל, ואילו הכניסה של שרון בשילוב עם הפרויקטור החלישו מאוד את איתמר. הוא הרגיש שהוא לא מספיק פופולרי בלשכת השר ובחבורה הזו, וכבר לא היה ברור לו מי מקבל את ההחלטות. המעמד שלו חשוב לו. היו לו התפרצויות זעם וכולנו ראינו איך שהוא איבד שליטה בוועדות בכנסת. כנראה שלא יכול היה להמשיך".

יצוין, כי אחד השמות שעלו כמי עשויים להחליף את גרוטו עם פרישתו בסוף השנה, היא הד"ר ורד עזרא העומדת בראש חטיבת הרפואה ונחשבת לדמות בכירה מאוד במערכת שאחראית בין היתר על הניהול של בתי החולים.

אתמול דווח על בכיר נוסף במערך ניהול הקורונה שחזר בו ברגע האחרון מהתפטרותו. נזכיר, כי מאז פרוץ הגל השני נטשו את משרד הבריאות מספר בכירים ובהם פרופ' סיגל סדצקי ומשה בר סימן טוב. במשרד הבריאות מדברים על כך שבתוך זמן קצר, כל השדרה הניהולית של משבר הקורונה תיעלם מהשטח.

לדברי מנכ"ל בית החולים 'שיבא', פרופ' ארנון אפק, "אחת העוצמות של משרד הבריאות הייתה שדרת ניהול בכירה, ותיקה ומנוסה, לצד אנשים צעירים ומוכשרים". לדבריו, "העזיבה של מספר רב של אנשים בכירים במערכת פוגעת בראש ובראשונה בזיכרון הארגוני ומעמידה בפני מנכ"ל משרד הבריאות אתגר מורכב בנוסף לאתגר ניהול הקורונה".

אלא שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, טען אמש כי הסיבה לעזיבות התכופות הן השחיקה שגורמת ההתעסקות עם המאבק בקורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים