שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גוף כשרות מאוחד לחסידים ולליטאים בשמיטה
דרמה בעולם הכשרות
הבד"ץ החדש מאחד שורה של כשרויות וקהילות בישראל ובראשו עומדים רבני העיר בני ברק, הרב לנדא והרב רוזנבלט שליט"א • בין הכשרויות: אגודת ישראל, מחזיקי הדת ועוד
הרב לנדא והרב רוזנבלט | צילום: יעקב כהן

שבועות ספורים לפני שנת השמיטה תשפ"ב יוצאת קריאת קודש נדירה מאת מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א, שבה הם קוראים לציבור לצרוך בשנת השמיטה הבעל"ט, את כשרות 'מסורת השמיטה' – הכשרות המהודרת בראשות רבני העיר ב"ה, הגאון הגדול רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון הגדול רבי שבח צבי רוזנבלט. על מכתב הקול קורא חתמו מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, כ"ק האדמו"רים מבעלזא, ויזניץ, סלונים צאנז ועוד ועוד.

במותג הכשרות החדש נוטלים חלק גופי כשרות רבים, ורבני ערים בישראל בהם; בד"ץ מחזיקי הדת, בד"ץ אגודת ישראל, בד"ץ מודיעין עילית, רבני ביתר עילית, בד"ץ רבני הקריות אשדוד, בד"ץ קרית צאנז, בנוסף לרבני עדות קדושות, שהתכנסו יחד בברכתם של מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א, לבשורת ההידור והכשרות.

בחודשים האחרונים, כהכנה לקראת שנת השמיטה הבעל"ט, הוקם בי"ד מיוחד לענייני שביעית, שבו נידונים כל האתגרים העולים מהשטח ומתקבלות החלטות המיושמות בפועל על ידי צוות המשגיחים המומחים ובעלי הניסיון עתיר השנים.

המהלך שיוצא לדרך כעת, הוא המשך טבעי של מהלך האחדות שנולד לפני שנתיים. כזכור, במהלך הלוויתו של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא בכ"ד אדר תשע"ט, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין הכריז על המשך רבנות העיר ע"י בנו הרב חיים יצחק אייזיק לנדא בשיתוף פעולה מלא של הרב שבח צבי רוזנבלט. מאז, בשנתיים האחרונות, הרב רוזנבלט, יחד עם הרב חיים יצחק אייזק לנדא, מנהלים את הכשרות יחד בשיתוף פעולה מלא.

במסורת השמיטה מסבירים כי הבשורה שהייתה לפני שנתיים כאשר הציבור החסידי והליטאי התאחד תחת כשרות אחת, עוררה אמון רב ויצרה קונצזוס חרדי חסר תקדים סביב הכשרות, והיא זו שהניעה למעשה את המהלך לקראת שנת השמיטה הבעל"ט, שבמסגרתו רבני ערים וגופי כשרות משתפים פעולה יחד דבר המוביל את כלל ישראל להתאחד בשנת השמיטה תחת כשרות אחת.

במסגרת המודל החדש של מסורת השמיטה הוקם בי"ד מיוחד כאשר סביב שולחן אחד יושבים שלוחיהם של כלל גדולי ישראל, ערים וקהילות מרחבי הארץ, שבכוחות משותפים מבקשים להביא לציבור את הכשרות המהודרת ביותר. לדברי גורמים במסורת השמיטה, האחדות מאפשרת לציבור לקבל את הכשרות הטובה ביותר עבורו, ולא להיות סמוכים על שולחנם של אחרים. את זה, מסבירים במסורת השמיטה, ניתן להשיג רק בכוחות משותפים.

ב'מסורת השמיטה' מצהירים כי מעבר להידורי כשרות ברמה הגבוהה ביותר, הם מחויבים גם להשגת התוצרת האיכותית ביותר והמחירים הטובים ביותר לכלל המגזר. לדברי גורמים בכשרות, רשתות השיווק הגדולות כבר הודיעו על  הצטרפותם למהלך, והתחייבו לספק לציבור שמבקש לקיים את הוראת רבותיו, תוצרת חקלאים בכשרות המהודרת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים