שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הציגו לכנסת את ההסכמים הקואליציוניים"
לוין דורש
יו"ר הכנסת: "אי הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררים יותר מחשש, שהסתדרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית"
תגיות:
שר המשפטים יריב לוין | צילום: אתר הכנסת

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין פנה פומבית ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד וליו"ר ימינה נפתלי בנט בדרישה שיציגו לכנסת ולציבור את ההסכמים הקואליציוניים ואת ההסדרים הנלווים להם: "ח״כ יאיר לפיד וח״כ בנט הודיעו כי עלה בידם להקים ממשלה, אולם עד עכשיו לא מסרו למזכירות הכנסת ולו הסכם קואליציוני אחד".

"אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת באופן מיידי עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת יידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע".

"אי הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררים יותר מחשש, שהסתדרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית ואת תגובת חברי הכנסת כאשר פרטיהם ייחשפו. אני קורא לח״כ לפיד ולח״כ בנט למסור לאלתר למזכירות הכנסת את ההסכמים ואת פרטי כל ההסדרים האחרים הקשורים עם הקמת הממשלה", דברי לוין.

יש עתיד וימינה בתגובה לפנייתו של יו"ר הכנסת: "ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה יפורסמו כמובן באופן שקוף וברור לציבור לאחר חתימתם. אנחנו קוראים ליו״ר הכנסת יריב לוין להודיע לכנסת בהקדם על כך שעלה בידם של חברי הכנסת לפיד ובנט להקים ממשלה, ולכנס את המליאה במיידי כדי להשביע ממשלה זו. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות מתפקדת שתחלץ את אותנו מהכאוס".

הליכוד בתגובה: "מזתומרת ״לאחר החתימה״? חתמתם. תפסיקו לשקר לציבור. פרסמו את ההסכמים".

סיעת הליכוד פרסמה אתמול מכתב שחתום על ידי יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי, בו נכתב כי ששת חברי הסיעה מצטרפים לבקשה לקיים הצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת. אם המשותפת תתמוך בהחלפת לוין, יעמוד מספר התומכים במהלך על לפחות 66 ח"כים.

גורם ביש עתיד טען כי "שמענו מהתקשורת על המכתב, הוא לא תואם איתנו". במשותפת גם טוענים שההחלטה לא תואמה עם לפיד ושהם מעוניינים להחליף את לוין במיקי לוי. גורמים בימינה ובתקווה חדשה מסרו כי "החתימות של המשותפת לא קשורות אלינו. נחליף את היו"ר עם השבעת הממשלה".

מהליכוד נמסר כי "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין. מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם".

"עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו ״עלה ידי״ ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה. גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי ״תקווה חדשה״ וחברי ״ימינה״ – התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת. עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים