שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הציונות הדתית בעצרת מחאה על פגיעה ברבנות
"מסלפים את התורה"
הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו נאם ואמר: "יישר כוח לרבנים ולכל מי שבאו היום לכאן לומר מדינתנו היא מדינה יהודית, עם רבנות ראשית, עם תורה, זו המהות שלנו"
תמונות מהמחאה | צילום: באדיבות המצלם

אלפי בני נוער מהציבור הדתי לאומי התכנסו לעצרת מחאה נגד ביזוי כבודה של הרבנות הראשית בישראל. בעצרת הם קוראים לחיזוק הזהות היהודית במדינת ישראל ולכבודה של הרבנות הראשית לישראל. בעצרת משתתפים רבנים רבים מהציונות הדתית וכן הרבנים הראשיים לישראל.

בני הנוער קיבלו בתחילת הצעדה את ברכת הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף. הם יצעדו לכיוון משכן הכנסת ויפגינו בזמן ישיבת הממשלה.

כאמור, ההפגנה מתקיימת בברכת רבני הציונות הדתית, הרב דב ליאור, הרב צבי טאו, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו והרב יהושע שפירא ועוד.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף קרא לשר הדתות כהנא "להתעשת" והוסיף בנאומו: "כוחה דהיתרא לא נקבע ברחוב דיזנגוף. יש היום כל מיני כאלה שקוראים לעצמם רבנים ומגלים פנים בתורה שלא כהלכה. מסלפים את התורה".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו נאם ואמר: "יישר כוח לרבנים ולכל מי שבאו היום לכאן לומר מדינתנו היא מדינה יהודית, עם רבנות ראשית, עם תורה, זו המהות שלנו" .

הצועדים קראו לשר מתן כהנא לחדול מהרפורמות בנושאי הכשרות, הגיור וקדושת הכותל המערבי.

בכרוז שפורסם לקראת צעדת האלפים, נכתב: "אנו הנוער הדתי-לאומי, תלמידי תלמידיו של הרב קוק זצ"ל, נולדנו כאן בארץ ישראל בדור הגאולה. מתפללים ומייחלים לגאולה שלמה בבניין בית המקדש ולהתממשות חזון הנביאים במהרה בימינו.

אנו קוראים לכם חברי הכנסת והממשלה לחזק את אופייה היהודי של מדינת ישראל ולהעצים את מקומה של הרבנות הראשית שהיא היסוד והמהות של מדינתנו הקדושה, אנו קוראים לכם להיות עם הפועלים להעמקת היהדות ולא חס וחלילה להיות שותפים עם אלו שמעוניינים לפגוע ולעמעם את אופייה היהודי של המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים