שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "הצלחנו להעשיר אורניום לרמה של 60%"
איראן הודיעה
יו"ר הפרלמנט עדכן כי הרפובליקה הגיעה לרמת ההעשרה הגבוהה ביותר שרשמה אי פעם. יו"ר סוכנות הגרעין האירנית ציין שגם במתקן בנתנז החלה העשרת אורניום לרמה זו
מתקן גרעין | צילום: noomcpk, שאטרסטוק

יו"ר הפרלמנט של איראן מוחמד באקר קאליבאף הודיע היום (שישי) כי מדענים בטהרן הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%. "אני גאה להודיע שמדענים איראנים הצליחו אמש להגיע לאורניום ברמת העשרה של 60 אחוזים. זה קרה בשעה 4:00. אני מברך את העם האיראני על ההישג הזה, רצון העם האיראני מחולל נסים ומנצח כל מזימה", מסר בהודעתו.

ראש סוכנות הגרעין של איראן, עלי אכבר סלאחי, אמר כי העשרת האורניום החלה בנתנז. הרמה שהשיגו היא גבוהה ביותר שאליה הגיעה אי-פעם. עד היום רמת העשרה הייתה של 20%, בניגוד להסכם הגרעין המגביל את איראן לרמה של 3.67% בלבד. כבר ב-20%, המעבר לרמה 90% הדרושה לפיתוח נשק גרעיני הוא קצר מאוד.

ההישג בו איראן מתגאה, שאין לו כל הוכחות מעבר לדיווחים המגיעים מהמדינה, מגיע במקביל לשיחות עם איראן שמתקיימות בווינה בניסיון להגיע להבנות מחודשות בסוגיית הגרעין – ולאחר שהנשיא האירני, חסן רוחאני, שיגר איום לעבר ישראל ובעלות בריתה – והבטיח שארצו תפעיל צנטריפוגות מתקדמות במקום אלו שנפגעו במתקן בנתנז ותגביר את העשרת האורניום.

ההודעה מגיעה חמישה ימים לאחר הפיצוץ שהתרחש במתקן הגרעין האיראני נתנז. פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ביקרו שלשום במקום לראשונה מאז האירוע, שיוחס לישראל. "הפקחים ממשיכים בתהליך הבקרה באיראן והיום נכחו במתקן העשרה של נתנז", הודיע הארגון בהצהרה רשמית. עוד הוסיפו כי "הסוכנות תמשיך לדווח על ההתפתחויות מול ועדת המושלים", הגוף האחראי על קבלת ההחלטות וקביעת המלצות להמשך.

השבוע, הנציג האיראני הבכיר במו"מ בנושא הגרעין, עבאס ארקצ'י, איים כי "במתקן הגרעיני בנתנז יופעלו עוד אלף צנטריפוגות נוספות". הוא צוטט בטלוויזיה הממלכתית כשהוא מציין כי "איראן הודיעה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי החלה בהעשרה של אורניום ברמה של 60 אחוזים".

אתמול התקיים סבב שיחות נוסף בין איראן למעצמות בנוגע להסכם הגרעין. שר החוץ האיראני זריף אמר כי איראן הוכיחה את מחויבותה לדיפלומטיה "לעומת זאת, ממשל ביידן הראה רק את מחיובותו למדיניות 'הלחץ המירבי' של טראמפ". הנציג הרוסי, מיכאלי אוליאנוב צייץ בתום הישיבה "ההתרשמות הכללית הינה חיובית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים