שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הצעה להגביל את היציאה מהבית למרחק ק"מ
פורים על הכוונת
כחול לבן הציבו תנאי – שיתקיים דיון על המשך פתיחת מערכת החינוך. השאלה שנותרה פתוחה: האם ההגבלות יוטלו בכל הארץ או רק ביישובים אדומים
תגיות: ,
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

על פי הצעת משרד הבריאות להגבלות בפורים, יוטל עוצר לילי מיום חמישי ועד יום ראשון מהשעה 20:00 בערב ועד 5:00 בבוקר למחרת. לא ברור האם גם ראשון בערב, מוצאי שושן פורים, יכלל בהגבלות. ב'חדשות 12' דווח כי במסגרת ההגבלות המסתמנות, ניתן יהיה לצאת מהבית עד 1,000 מטר בלבד ולמטרת הצטיידות חיונית. בנוסף, התחבורה הציבורית תצומצם במהלך סוף השבוע של החג.

הוויכוח שצפוי יתנהל סביב המקומות שבהן ההגבלות יהיו בתוקף: האם להחיל אותן על כל המדינה באופן גורף או רק ביישובים שמוגדרים אדומים. בכחול לבן יבקשו לבחון חלופה שתוביל לכך שמגבלות יוטלו רק על ערים אדומות – ובהצעה תומך באופן מפתיע גם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. נכון להיום, ישנם בישראל 58 יישובים אדומים בוהקים בלבד – מה שעשוי להוביל לכך שאכיפת ההגבלות בשטח תיהפך לפשוטה יותר עבור המשטרה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "העוצר אמור להגביל פעילות גם בתוך בתים וגם מסיבות, אנחנו יודעים על עלייה בולטת של רכישת אלכוהול לקראת מסיבות. כדי למזער את האפשרות לערוך מסיבות בערב ובלילה, העוצר יתחיל ב-20:00 ויסתיים ב-5:00 ותהיה מגבלת 1000 מטרים מהבתים כמו שהיה בסגר, רק עובדים חיוניים יוכלו לצאת – זה יקרה בלילות חמישי, שישי ושבת".

ההצדקה למהלך הזה, לדבריו, היא החשש מעלייה בתחלואה – בזמן שישראל יוצאת מהסגר: "אנחנו רואים ירידה בשיעורי התחלואה – אבל חלילה לנו שוב לשחק לידי תחלואה גבוהה, עלייה במקדם ההדבקה ולעצור את היציאה מהסגר. יש את חג הפסח שעומד בדלת ושאנחנו חפצים לחגוג אותו כמו שצריך".

ב'כאן חדשות' דווח כי המסחר ייסגר גם כן בשעות העוצר הלילי, והכוונה שהתחבורה הציבורית תצומצם בכל שעות היממה בימים אלה. מפלגת כחול לבן הציבה תנאי לכינוס הדיון על ההגבלות בפורים והוא שייתקים גם דיון על המשך פתיחת מערכת החינוך וכן על החזרת ימי הלימודים בתקופת הפסח ואף בחופש הגדול.

בפתח דיון בממשלה אחר הצהריים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שומע דיווחים שיש מחסור בחיסונים. אלו דיווחים לא נכונים. חיסוני פייזר ימשיכו להגיע גם במהלך חודש מרץ ל-5 מיליון בוגרים שיוכלו להתחסן. מאות אלפי חיסוני מודרנה יגיעו עד אמצע מרץ ובהמשך יגיעו עוד מיליוני חיסונים של מודרנה. נוכל לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת, אם 100 אחוז מאזרחי ישראל ירצו להתחסן. אני מקווה שכך יהיה".

נתניהו הוסיף: "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לעבור את חג הפורים עם מינימום תחלואה ומינימום אבדות בנפש. אנחנו שומעים על התארגנויות של מסיבות ואירועים רבי משתתפים בניגוד להנחיות בימי החג. עלינו למנוע זאת. ביקשתי ממשרד הבריאות ומהמל"ל שיציגו בפנינו מתווה מגובש שמצד אחד יאפשר לציין את שמחת החג בצורה מבוקרת ומהצד השני לא יביא להתפרצות מחודשת של המגפה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע חשש היום מהתפשטות הנגיף בחג. הוא הזהיר כי "מי שיחגוג יותר מדי בפורים, יסגור את כולנו בפסח". לדבריו, "היום דווח שיש עלייה של 35% במכירת משקאות חריפים בימים האחרונים", ציין אדלשטיין. "הרשתות החברתיות מלאות בהצעות של מסיבות פירטיות".

אדלשטיין התייחס לסוגיית נתב"ג: "אנחנו מחזירים למדינת ישראל ישראלים ובתוכם עולים חדשים כ-600 ליום. הקבינט החליט לעלות את המספר ל-2,000. המצב שאנו נמצאים בו הוא כזה אתמול ועדת חוקה בכנסת סירבה להאריך את הבידוד במלוניות וזה יפוג היום בחצות. עולים קשיים משפטיים, גם אם נלך לחקיקה שזו הדרישה, יש סוגיות שקשורות לאכיפת בידוד בבית שהחקיקה לא יכולה לפתור. רה"מ ושרת התחבורה שוחחו איתי ואמרתי שאני לא רואה דרך למנוע כניסת מוטציות לישראל ללא צמצום הכניסה, כי אין למשרד הבריאות דרך לוודא בידוד לנכנסים. המצב כרגע נובע מכך שאחוז גבוה לא שומר בידוד".

גורמים בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'וואלה' הסבירו כי פתיחת המשק הנרחבת הובילה להפצה של מסיבות מחתרתיות מתוך תחושה שהמגיפה מאחורינו. "אנחנו עדיין מתלבטים אם הציבור יהיה ממושמע כמו שחשבנו בהתחלה, או שנצטרך להטיל הגבלות ואילו הגבלות הכי מתאימות", אמר אחד הגורמים. הוא הזהיר כי "הציבור הפך לשאנן ואנחנו בנקודה קריטית מבחינת תחלואה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים