שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצעה לוועדת חקירה על אסון במירון
גנץ הגיש
לפי ההסכם הקואליציוני והסיכומים שאליהם הגיע גנץ, הצעת ההחלטה אמורה לעלות ולהיות מאושרת בממשלה כבר בישיבתה הקרובה
נציגי המשפחות מאסון מירון במפגש עם שר הביטחון גנץ בלשכתו | צילום: באדיבות המצלם

שר הביטחון בני גנץ, שלח הבוקר (שני) מחדש למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון, בכדי להעבירה להתייחסות שרי הממשלה החדשים. ההצעה שהונחה על ידי גנץ, זהה להצעה שהניח על שולחן הממשלה הקודמת.

לפי ההסכם הקואליציוני והסיכומים שאליהם הגיע גנץ, הצעת ההחלטה אמורה לעלות ולהיות מאושרת בממשלה כבר בישיבתה הקרובה. גנץ כתב במכתב הנלווה להצעה, כי: "מדובר בחוב מוסרי וערכי למשפחות, אך לא פחות חשוב מכך, מדובר בהכרח לחקור ולהימנע מאירועים טראגיים שכאלו בעתיד".

גנץ מסביר כי "ברור כבר עתה, שריבוי המערכות המעורבות בטיפול באירועים ציבוריים רבי משתתפים דורש בחינה מעמיקה, של גורם מקצועי, עצמאי, ובלתי תלוי. הוועדה תחקור את השתלשלות האירועים, ותקבע ממצאים ומסקנות לגבי הגורמים, הליקויים, הכשלים או המחדלים הנוגעים להיערכות לאירוע וניהולו, אשר הובילו לתוצאות האסון הכבד".

"אני סבור שוועדת חקירה ממלכתית תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה באופן ממצה, שכן מדובר בגוף החקירה שלו נתונות הסמכויות הרחבות ביותר, ובידיו הכלים לגיבוש ההמלצות המתבקשות לאור ממדי האסון ומורכבותו. מעבר לכך שמדובר בחוב מוסרי וערכי למשפחות, מדובר בהכרח לחקור ולהימנע מאירועים טראגיים שכאלו בעתיד".

"בהתאם לאמור לעיל, ובהמשך לשיח שקיימנו ערב הקמת הממשלה וההסכמים הקואליציוניים, אבקשכם להעביר את ההצעה על תוכנה להתייחסות המשרדים הרלוונטיים בהקדם האפשרי על מנת שתועלה לאישור הממשלה כבר בישיבת הממשלה הקרובה", לשון המכתב של שר הביטחון.

מפורום משפחות הרוגי מירון נמסר בתגובה להצעה אותה הניח גנץ: "כפי שדרשנו מהרגע הראשון, ויחד איתנו חה"כ משה גפני במכתבו לפני כחודש בשם סיעת יהדות התורה, אנו מקוים כי ועדת החקירה לאסון מירון תוקם באופן מיידי. זה לא עניין של פוליטיקה, אנו מצפים מכל הקשת הפוליטית לתמוך בהקמת וועדת החקירה ובאופן שבו הציבור החרדי ירגיש שהחקירה נעשית ברגישות ובנחישות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים