שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצעה: נתניהו לא יורשה להתמודד בבחירות הבאות
"חוק איראן"
על פי היוזמה, מי שכיהן כראש ממשלה שמונה שנים וטרם חלפו 4 שנים מיום סיום כהונתו, יהיה מנוע מלהתמודד לכנסת. ימינה: "אין, לא הייתה ולא תהיה הסכמה בעניין"
בנימין נתניהו | צילום: הליכוד

לאחר שכלל המפלגות בגוש מתנגדי נתניהו הגיעו להסכמות על קווי היסוד של הממשלה ה-36 של ישראל, הן פועלות גם כדי לקדמת יוזמות חקיקה שתכליתן להרחיק את ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה המיועד בנימין נתניהו – כך דווח ב'חדשות 12'

לפי ההסכם, יקודם חוק שמוציא לצינון כפוי של ארבע שנים את מי שכיהן כראש ממשלה בפרק של שמונה שנים – שזהו נתניהו בלבד. המשמעות היא שאם החוק יעבור, הוא לא יורשה להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות.

מדובר בסעיף שיחול באופן מעשי רק על אדם אחד במדינה – בנימין נתניהו. החוק המוצע ייצור מצב אבסורדי שלפיו מתמודדים כמו ח"כ היבא יזבק יוכלו להעמיד את עצמם לבחירה לראשות הממשלה, ורק נתניהו יהיה מנוע מכך.

ב'ישראל היום' דווח כי קידום החוק עלה לפי דרישתו של ח"כ זאב אלקין, שניהל את המו"מ מטעם תקווה חדשה בראשות גדעון סער. בימינה ביקשו לקדם מגבלה אחרת על נתניהו, לפיה מי שכיהן כראש ממשלה במשך עשר שנים לא יוכל לקבל מנדט להרכבת ממשלה. לדברי גורם בימינה, הסעיף הדרקוני אכן מופיע בהסכמים אך "כלום לא סגור ונכריע לגביו בהמשך".

לפי הפרסום בחדשות 12, בממשלת לפיד-בנט דורשים לקדם גם חוק שיקל על פיצול סיעה, כשהמטרה ברורה – לאפשר לחברי ליכוד להתפצל בקלות יתרה ולחבור לממשלה. על פי ההצעה החדשה יספיקו ארבעה ח"כים מסך 30 המנדטים של הליכוד כדי לפצל סיעה במקום עשרה כיום (שליש סיעה).

בימינה הכחישו את הפרסום ומסרו כי "אין, לא הייתה ולא תהיה הסכמה בעניין מניעת ריצה לכנסת. מדובר בהצעה שעלתה, לא סוכמה והיא גם לא תהיה. הדבר היחידי שהיה והוסכם הוא הגבלת כהונת רה"מ ל-8 שנים או 2 קדנציות".

"באשר לשאר הפרסום הערב בחדשות 12 – ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו ועוברים בשעות אלו ממש שינויים ותיקונים. חלק מהדברים שהובאו לא מדויקים, וחלקם רלוונטיים לטיוטות קודמות. ההסכמים יפורסמו בשקיפות מלאה לציבור ברגע שיסוכם תוכנם", לשון הודעת ימינה.

לאחר פרסום התגובה מטעמה של ימינה, גורם בקואליציה המתהווה הבהיר שבמפלגה הסכימו לחוק – ולטענתו, בימינה "נבהלו" מהפרסום – ולאחר מכן בחרו לסגת מכך.

הליכוד בתגובה: "בנט הופך את ישראל לדיקטטורה חשוכה – צפון קוריאה פינת איראן. ראש הממשלה נתניהו נלחם באיראן, ובנט מביא חוק מאיראן. החוק הזה יוציא את ישראל מחברת הדמוקרטיות הנאורות ויכניס אותה למשטרי הרודנות החשוכים ביותר".

"אחרי שבנט רימה את בוחריו והעביר קולות מימין לשמאל רק כדי למנות את עצמו לראש ממשלה עם 6 מנדטים, עכשיו הוא מביא חוק שלא קיים בשום דמוקרטיה בעולם, במטרה לפסול את ראש הממשלה נתניהו מלהתמודד לכנסת ובכך לחסל את המנהיג החזק של הימין. בנט חוצה כל קו אדום במרדף המטורף שלו לכיסא ראש הממשלה בכל מחיר", לשון הודעת הליכוד.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף בטוויטר: "תגידו, לאנשי ימין (ימין, לא ימינה) יהיה מותר להצביע בבחירות הבאות?". ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה על קווי היסוד של ממשלת לפיד-בנט: "ממשלת השמאל שמכרה את הנגב לתנועה האיסלמית יורדת לעוד שפל מוסרי ומבקשת לבטל ולמנוע את בחירתם של מעל מיליון מאזרחי ישראל. אוי לבושה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים