שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הצעירה נגעה בגדר – ההתרעה לא נבדקה
תחקיר צה"ל
בתום התחקיר המבצעי על מעבר הגבול, החליט מפקד אוגדת 210 כי המפקדים לא יעמדו לדין ולא יוטל עליהם עונש משמעתי. הצעירה טיפסה על גדר בגובה שני מטרים
תגיות:
גבול רוסיה-סוריה | צילום: wideweb, שאטרסטוק

הצעירה הישראלית שהוחזרה לישראל ביום שישי לפנות בוקר חצתה לסוריה בתחילת החודש באזור מעלה גולני, שבו יש "גדר מתריעה" ישנה. הגדר סיפקה התרעה – אולם זו לא טופלה כראוי. כך עולה מהתחקיר הראשוני של אוגדת הבשן (210). צה"ל החליט שלא לנקוט צעדים אישיים או משמעתיים נגד מפקדים.

מהתחקיר עולה כי הצעירה הגיעה למג'דל שמאס באוטובוס בין הראשון לשני בחודש פברואר השנה. היא נסעה מקרית שמונה למג'דל, שם שהתה כשעה-שעתיים. בסביבות תשע בערב טיפסה לכיוון מעלה גולני, סביב שביל מטיילים שפתוח לכולם. היא סיפרה שהכירה בדיוק לאן היא הולכת, והגיעה למרחב שיש בו גדר ישנה, אותה חצתה בערך 120-150 מטר מהסוף שלה.

למרות שבחמ"ל התקבלה התרעה על נגיעה בגדר, לא הוקפץ כוח לגזרה והאירוע לא נבדק לעומק. התצפיתנים בדקו את ההתרעה על הנגיעה, אך לא זיהו שום דבר חריג. הצבא לא המשיך לבדוק את האירוע יותר מזה, לא הוקפץ כוח לגזרה, המידע לא הועבר לפיקוד הצפון ולמעשה חזרו לשגרה.

התחקיר מציין שורה של שגיאות ותקלות בארוע אולם קובע כי אין רשלנות של כוחות צה"ל בארוע. התחקיר קובע כי גם אם היו הכוחות מנסים לעצור אותה הם לא היו מספיקים. הוחלט על חיזוק במרכיבי ביטחון בגבול הסורי כתוצאה מלקחי הארוע.

התחקיר שהוצג לאלוף הפיקוד העלה מספר מסקנות מבצעיות, לפיהן קיימים שטחים מתים תחת עיני התצפיתנים בגבול, אולם אלו עשו את עבודתם בהינתן תנאי השטח. התחקיר העלה שאירועים דומים עלולים לחזור, ולכן ביקשו שם מהמשטרה להגביר נוכחות בקרבת הגבול כדי למנוע התקרבות אזרחים אליהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים