שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הצעתי לאחד כוחות עם ש"ס – דרעי סירב"
גפני חושף
יו"ר יהדות התורה: "היחסים שלנו עם יאיר לפיד השתנו לטובה, אבל זה לא משנה את המצב הפוליטי. אם הוא לא ישנה את המצע שלו, לא נשב איתו בקואליציה"
תגיות:
משה גפני | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני חושף כי ניסה להתאחד עם מפלגת ש"ס, אך נתקל בסירוב מצד יו"ר המפלגה אריה דרעי. "הצעתי לאחד כוחות עם ש"ס. דרעי אמר אז שרבים מצביעים לו כי הם ספרדים – אין לי איך להתווכח עם זה. יש בינינו הבדלי השקפות – אבל הצעתי והוא לא רצה".

על מפלגתו של אריה דרעי אמר גפני כי "ש"ס מפלגה חרדית, אני עובד עבור כולם. עולם התורה לא שייך לעדה מסוימת, ואני לא מפלגה אשכנזית. אני עוזר לציבור כולו ואם אני עוזר למשפחה ספרדית, למוסד בו הם לומדים, מותר לי לבוא להורים ערב בחירות ולהגיד עזרתי לכם, אני פונה אליכם – תצביעו עבורי. אם הרבנים אומרים אחרת אז תעשו מה שהם אומרים".

בראיון ל'וואלה' ו-103FM התייחס ליחסי מפלגתו עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אותו האשים בעבר בשנאת חרדים: "היחסים שלנו עם יאיר לפיד השתנו לטובה, אבל זה לא משנה את המצב הפוליטי. אם הוא לא ישנה את המצע שלו, לא נשב איתו בקואליציה".

בהמשך שאל מגל את גפני: "אתה בעד לעכב את משפט נתניהו? מה כל כך רע, צריך את המשפט בזמן שהוא ראש ממשלה?", וגפני השיב: "נכון, לא צריך. הייתי בודק את כל הדברים האלה. אני לא סומך על ההחלטות של היועמ"ש". כמו כן אמר גפני על חרדי שיצביע לבצלאל סמוטריץ': "יכול להיות שהוא חרדי, אבל טיפש".

בתשובה לשאלה האם ביהדות התורה חוששים מישיבה באופוזציה גפני השיב כי "אנחנו בדגל התורה ביהדות התורה היינו הרבה פעמים באופוזיציה. היינו כאשר לפיד היה שר האוצר ובנט היה שר החינוך והם היו בברית האחים. אפילו קצת נהניתי מזה. אין בעניין הזה בעיה שאנחנו לא יכולים להתמודד, מי שלא יכול להיות באופוזיציה לא יכול להיות בקואליציה".

גפני נשאל בראיון ליקי אדמקר וינון מגל לגבי המחויבות של מפלגתו לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "שאלה מאוד קשה, אנחנו עם נתניהו בגלל שהציבור המסורתי נמצא בליכוד. הלכנו לא רק עם נתניהו שעמד בראשות הליכוד אלא עם ראשי ממשלה אחרים שהיו בליכוד. מה יקרה אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה בעקבות תוצאות הבחירות? נדבר אז".

ח"כ גפני דחה את הטענה כי ש"ס יותר מחויבת לראש הממשלה ממפלגתו. "אני יכול להגיד בכל וריאציה, שרוצים שאני אומר אותה, אבל אני מציע לדבר על מה שיקרה אחרי הבחירות. יהיו תוצאות מפתיעות לכאן או לכאן, נדבר אז". גפני תקף את ליברמן: "לפיד מדבר יותר נורמלי אבל מי שירש אותו באמירות הבוטות, גסות הרוח זה דווקא ליברמן שכל הזמן היה איתנו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אם יאיר לפיד יתן להם כסף, הם ישבו איתו בקואליציה. גם אם יהיה בכל רחוב במדינת ישראל , חנות חזיר!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים