שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הצעת החוק שתעודד יציאה לשוק העבודה
דמי האבטלה יורחבו
ח"כ אתי עטיה שהייתה שותפה לקידום החוק: "מטרתנו להיטיב עם האזרחים שמשתתפים בהכשרות מקצועיות כדי להשתלב בשוק התעסוקה ולהוביל לעלייה של הפריון במשק"
חתימת הסכם, ראיון עבודה, גיוס שותפים | צילום: fizkes, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שתרחיב את דמי האבטלה למי שיבחר לצאת להכשרות מקצועיות וכהוראה קבועה בחוק.

לפי החוק, מובטלים שיצאו להכשרה מקצועית בתקופת האבטלה יקבלו מעתה 100% דמי אבטלה בתקופת ההכשרה, במקום 70% כפי שהיה עד היום. החוק מתקן את החוק הישן שצמצם דרמטית את דמי האבטלה למשתתפי הכשרה מקצועית ב-30%, ובכך היווה תמריץ שלילי להרשמה להכשרה מקצועית ויציאה לשוק העבודה.

ח"כ אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה: הצלחנו לשנות! שמחה להודיע שמשרד האוצר השתכנע שקיזוז דמי האבטלה ב-30% למי שעובר הכשרה מקצועית הוא עוול. ולא רק שהצלחנו לבטל את הקיזוז, אלא שהצלחנו להפוך את ההוראת השעה להוראה קבועה בחוק. החוק מבטא את התפיסה שלי שיש להשקיע בהכשרות המקצועיות ולאפשר קיום בכבוד ואמצעי להתקדם בחיים. מודה לשרי האוצר והכלכלה וחברי הכנסת איתן גינזבורג, ניר אורבך, ולדימיר בליאק ואתי עטיה על שת"פ מוצלח.

ח"כ איתן גינזבורג, יו״ר סיעת כחול לבן, מיוזמי הצעת החוק: "המצב הקודם היה בלתי הגיוני. במקום לעודד מובטלים לעבור הכשרה מקצועית ולהשתלב בשוק העבודה, אילצו אותם לוותר על 30 אחוזים מדמי האבטלה שמגיעים להם בתקופה בה הם אינם מועסקים. תיקנו הלילה עוול שנמשך יותר מדי שנים – החוק שהעברנו יעודד אנשים להירשם להכשרה ובכך להיכנס חזרה לתוך מעגל העבודה. זהו חוק חשוב בייחוד עכשיו, כשהמצוקה הכלכלית גוברת וכאשר הרבה מאוד אנשים שאיבדו את עבודתם בקורונה עדיין מחפשים את דרכם בחזרה לשוק העבודה".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "מברכת את יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אפרת רייטן ואת יתר השותפים על העברת החוק המונע קיזוז דמי אבטלה לאנשים הלוקחים חלק בהכשרות מקצועיות. מדובר בחוק חשוב שמתיישב עם מדיניות הממשלה לעודד הכשרות ויציאה לעבודה וזוהי בשורה לרבים".

ח"כ אתי עטיה שהייתה שותפה לקידום החוק ודאגה לנושא מתחילת משבר הקורונה אמרה: "מלכתחילה הרצון היה שיינתן סיוע בדמי אבטלה מלאים ללא קיזוז למשתתפים בהכשרות מקצועיות באופן קבוע והדבר יהיה מעוגן בחוק ולא כהוראת שעה זמנית. אני מברכת את יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן על קידום ההצעה בחקיקה קבועה. מטרתנו להיטיב עם האזרחים שמשתתפים בהכשרות מקצועיות כדי להשתלב בשוק התעסוקה ולהוביל לעלייה של הפריון במשק. אני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי שנתנו רוח גבית לחקיקת החוק, לשותפיי חברי הכנסת איתן גינזבורג, ולדימיר בליאק וניר אורבך לעמותת 121 ולכל אלו שפעלו יחד לחקיקת החוק החשוב".

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך: "אני שמח ומברך על העברת החוק בקריאה שניה ושלישית במליאה. החוק יסייע למובטלים להתמקצע ולהיות מוכשרים למקצוע חדש ובכך לעצור את מעגל האבטלה ולמנף את כלכלת ישראל מבלי להיפגע כלכלית בזמן ההכשרה. זה חוק חשוב והקידום המהיר שלו הוא מבורך. אני שמח להיות שותף בקידום החוק יחד עם חבריי מהסיעות השונות ובהובלת חה"כ אפרת רייטן".

ח"כ ולדימיר בליאק: "ביטול קיזוז מיותר ומזיק של דמי אבטלה בהכשרות מקצועיות הן מתקן עוול של שנים רבות והן מסייע בתהליך החזרת ציבורים גדולים לשוק העבודה. למען כלכלת ישראל, למען הצמיחה במשק".

עו"ד טלי ניר, מנכ"לית עמותת 121: "סוף-סוף, אחרי 20 שנה, בוטל העיוות הפוגעני בחוק שגרם לכך שמובטלים לא יכלו להרשות לעצמם להשתתף בהכשרות ובהסבות מקצועיות. הממשלה והכנסת נענו לבקשתנו ונתנו אור ירוק למובטלים לצאת לקורסים, ואנו מקווים שכעת ייעשה הצעד הנוסף ותושלם הרפורמה הנדרשת במערך ההכשרות המקצועיות. מערך זה חייב להיות מותאם לעולם העבודה החדש, ולאפשר לגופי הכשרה ולמעסיקים להוביל את הגדרת הצרכים ותכני הלימוד, כדי להבטיח הכשרות איכותיות ורלוונטיות למשק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים