שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החוק להגבלת כהונת רה"מ עבר בשלוש קריאות
חוק פרסונלי?
ועדת החוקה אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק "הגבלת כהונת ראש ממשלה" שקידמו שר המשפטים גדעון סער ושר החוץ יאיר לפיד
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וח״כ גדעון סער | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת החוקה אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק "הגבלת כהונת ראש ממשלה" שקידמו שר המשפטים גדעון סער ושר החוץ יאיר לפיד ואשר הוגשה לראשונה ע"י שרת התחבורה מרב מיכאלי.

לפי הצעת החוק הממשלתית, מי שכיהן כראש ממשלה תקופה רצופה של 8 שנים לא יהיה רשאי לכהן עוד בתפקיד. תקופה תיחשב כרצופה אף אם במהלכה הפסיק ראש הממשלה זמנית למלא את תפקידו בשל נבצרות זמנית.

כזכור, במהלך הכנת החוק לקריאה ראשונה, נאם השר סער במליאת הכנסת: "אני רוצה להזכיר שגם יו"ר האופוזיציה תמך בעבר תמיכה נלהבת ברעיון הגבלת הכהונה ונשאלת השאלה למה ביבי הישן תמך וביבי החדש מתנגד. כל ההתלהמות שאנחנו רואים, ביתר שאת בימים האחרונים, היא תוצאה של אובדן עשתונות בעקבות חילופי השלטון".

כמו"כ בהתייחס לטענות כי מדובר בחוק פרסונלי אמר לפיד בהכנת החוק לקריאה ראשונה, כי "זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו. אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים