שיתוף
תגובות
חדשות » הצעת חוק הקומה הכשרה עבר בטרומית
מבוכה לקואליציה
החוק לביטול רפורמת הטלפונים הכשרים של שר התקשורת יועז הנדל עבר היום (רביעי) | החוק עבר בתמיכת חלק מחברי הכנסת של רע"מ, מר״צ הצביעו בעד, בטעות.
יועז הנדל | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

החוק המוצע בא לעגן בחקיקה את האפשרות לחסימה של טלפון נייד גם על ידי צד שלישי (ועדת הרבנים). וכך נכתב בהצעה, ״מוצע לאפשר למנוי לבקש מבעל רישיון למתן שירותי תקשורת להגביל או לחסום את גישתו של המנוי לשירותי תקשורת או לציוד תקשורת, וזאת לרבות הגבלה שקבע צד שלישי שהמנוי ציין בבקשתו״.

בדברי ההסבר נכתב, "הצעת חוק זו באה להגן על החירות הנתונה בידי כל אדם להגביל מרצונו את שירותי התקשורת. הסדר זה נועד להגן על האיזון האישי שכל אדם רשאי ליצור לעצמו בין התועלת שבשירותי התקשורת לבין הסכנה הקיימת בהם", לדאבוננו, אנו חוזים בניסיונות מצד בעלי גופים שונים לכפות את תפיסת עולמם האישית בכל הקשור להיקף אמצעי ההגבלה שקבוצות שונות בחברה הישראלית מעוניינות ליטול על עצמן, ולשבש את המנגנונים השומרים על איכותם של אמצעים אלו".

"לדאבוננו, אנו חוזים בניסיונות מצד בעלי גופים שונים לכפות את תפיסת עולמם האישית בכל הקשור להיקף אמצעי ההגבלה שקבוצות שונות בחברה הישראלית מעוניינות ליטול על עצמן, ולשבש את המנגנונים השומרים על איכותם של אמצעים אלו. ניסיונות אלה משמעותם היא הכתבת האיזון שבעל השררה בוחר בו תוך ביטול רצונו החופשי של הפרט והטלת ספק ביכולתו לבחור את הטוב לעצמו. הצעת חוק זו באה להגן על הפרט מפני המדינה בבואה לעצב את אזרחיה על פי תבנית אחידה ללא רגישות לשונות הקיימת בחברה הישראלית בכל הקשור לערכי משפחה, לייעודו של אדם בעולם, למידת ההקפדה על ערכים מסוימים ולהיקף החרדה מפני תכנים והתנהגויות מסוימות".

את החוק יזמו חברי הכנסת: משה ארבל, ינון אזולאי, שלמה קרעי, אוריאל בוסו, יוסף טייב, חיים ביטון, עופר כסיף, ישראל אייכלר, אופיר כץ, משה גפני, מיכאל ביטון, אלי כהן, ניר ברקת ומאיר פרוש. החוק עבר בתמיכת חלק מרע"מ ברוב של 57 חברי כנסת שהצביעו בעד, 43 הצביעו נגד ההצעה. במר״צ טוענים שהם התבלבלו ולכן הצביעו בעד, ״מישהו שם צעק בעד בקול רם וכולם התבלבלו ולכן הצביעו בעד״.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר: "אין לכם סיעתה דשמיא, אתם לא מצליחים בכלום, הציבור לא איתכם, גם אלו שאינם נמנים על הציבור החרדי והמסורתי לא סומכים עליך יועז הנדל ולא רוצים את הרפורמה שלך בתקשורת. אין לכם סיעתא דשמיא. ראוי לציין שהחוק החשוב הזה עבר בפער גדול גם בתמיכת חברי הקואליציה, וזה ללא שהיינו צריכים לשלם פרוטקשן על דברים אחרים כפי שניסו כל העת גורמים בקואליציה לעשות עם חלק מחברי האופוזיציה".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״שר התקשורת שלא עובר את אחוז החסימה קיבל היום תשובה ניצחת במליאה, כשחוק הגנת החירות בטלפונים של ש״ס אושר במליאה. צא לנו מהחיים! הסוף של ממשלת הרודנות והניתוק שלכם כבר מוקרן על לוח התוצאות״.

ח"כ יעקב טסלר מסר: "ניצחון האופוזיציה באישור הצעת החוק לביטול גזירת הרס הסלולר הכשר שהוביל השר הנדל, מוכיח כי כוחנו באחדותנו. בשיתוף פעולה מבורך של יהדות התורה וש״ס יחד עם סיעות נוספות, הצלחנו לומר ליועז הנדל: הרף מערכי הדת ואל תרים ידך נגד המיזם החשוב לשירותי תקשורת כשרה המותאמים לצורכי הציבור החרדי. היהירות שלך לא תנצח את הערכים החשובים לנו".

ח"כ אורי מקלב: "למרות היהירות של שר התקשורת ראינו פה אותות ומופתים באישור החוק, שר התקשורת התבזה וכל עם ישראל ראה כי אין רוב בעם לרפורמות ההרסניות שלו – אני שואל את חברי הקואליציה – מה אתם מתערבים בזכות קניינית של אדם פרטי? אין פה כשל שוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים