שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצעת חוק לביטול ממשלת החילופים
רע"מ תתמוך?
בכנסת הקודמת נדרש היה רוב של 70 חברי כנסת לביטול חוק יסוד ממשלת החילופים בהוראת שעה שפקעה עם פיזור הכנסת ה-23
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

ח"כ שלמה קרעי הניח אתמול (חמישי) הצעת חוק שמבטלת את ממשלת החילופים. בליכוד מעריכים שאולי לא תהיה אפשרות להביא את רע"ם ואת סמוטריץ' לממשלה אחת, אבל יהיה הרבה יותר קל לשכנע את כל גוש הימין ואת רע"ם לתמוך בחוק הזה. בכך יוכלו להגיע לבחירות עם נתניהו בראשות ממשלת ימין, ובלי איום הרוטציה לגנץ בנובמבר.

קרעי מסר כי "כולנו תקווה שנצליח בעז"ה להקים ממשלת ימין בראשות נתניהו. המחנה הלאומי צריך להתאחד כדי לשמור על מדינת ישראל ועל שלטון הימין ולהזניק את כלכלת ישראל. כל יום שבו כחול לבן חסרי האחריות נמצאים בממשלה זו סכנה לישראל. הם מונעים סיוע כלכלי ורשת ביטחון בריאותית. אני בטוח שיהיה רוב להדחתם".

גם ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לביטול ממשלת החילופים. כזכור, הצעת חוק דומה הוגשה על ידי חה"כ שלמה קרעי מהליכוד בכנסת הקודמת, אז נדרש היה רוב של 70 חברי כנסת לביטול חוק יסוד ממשלת החילופים בהוראת שעה שפקעה עם פיזור הכנסת ה-23.

לדברי חה"כ רוטמן, בחוק יסוד הממשלה הרגיל, לפני שנוצרה הממשלה הפריטטית של הליכוד וכחול לבן, היו מנגנונים ברורים שנועדו להבטיח תפקוד רציף של הממשלה גם בתקופת בחירות. מנגנונים אלה לא מתפקדים כיום, בשל ממשלת החילופים. "בשעה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי ממשלת החילופין היא כאבן ריחיים על צווארה" מסר חה"כ רוטמן.

עוד הוסיף "אין לדעת בשלב זה אם פנינו לממשלה יציבה או למערכת בחירות חמישית, ועל כן חייבים לשחרר את מדינת ישראל מהמנגנון הפריטטי המונע את תפקוד הממשלה, ולעשות זאת בהקדם האפשרי. חוסר ההסכמה הפוליטי מונע מינוי שרים קבועים, הבאת חיסונים, והתנעת תכנית כלכלית להבראת המשק ולצמצום האבטלה. לא ייתכן שאזרחי ישראל יהיו בני ערובה לכאוס הפוליטי ולחוסר הוודאות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים