שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצעת יש עתיד לוועדת החקירה תקודם
אושר בוועדה
למרות התנגדות חברי בלוק היין, הצעת החוק של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון עברה בהצבעה ראשונית וקיבלה פטור מחובת הנחה
יעקב אשר ומיקי לוי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

למרות התנגדות חברי סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, והציונות הדתית, הצעת החוק של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון עברה בהצבעה וקיבלה פטור מחובת הנחה. 19 ח"כים תמכו בהצעה מול התנגדותם של 13 ח"כים. יצוין מדובר בהליך ראשוני בלבד, ויידרשו את מספר הליכי חקיקה לאישור ההצעה.

מייד כשיו"ר הוועדה ח"כ אלהרר הכריזה על ההצבעה, חה"כ שמזוהים עם גוש הליכוד, יצאו מהדיון ולא השתתפו בהצבעה. הדיון וההצבעה נערכו תוך כדי הפרעות רבות, חילופי דברים ורעש גדול. ההצבעה הראשונה הופסקה לאחר שמספר חברי כנסת דרשו לדבר על נושא ההצעה. לפי הנחיית היועמ"ש של הוועדה, יו"ר הוועדה הרשת לחברי הכנסת שנרשמו לדיון, לדבר בנושא ההצעה.

ח"כ יעקב אשר בתגובה להחלטת הוועדה המסדרת: "יש עתיד מתעטפת בצדקנות מעושה כביכול היא דואגת להרוגי אסון מירון. בבריונות דיקטטורית חסמו דיון בהצעות החוק שלנו לוועדת חקירה לאסון מירון ולפיצויים למשפחות ההרוגים שמשוועות לסיוע כלכלי מהיר. השימוש הפוליטי הציני בהרוגי האסון ראוי לכל גינוי, בושה וחרפה".

חבר הוועדה המסדרת ח"כ יעקב טסלר: "התנגדות יש עתיד לחוק הפיצויים לנפגעי אסון מירון מוכיחה כי מטרתה היא רק לעשות פוליטיקה. אנו תומכים בהקמת ועדת חקירה מקיפה לבדיקת האסון, אבל מתנגדים בתוקף ששופטי ביהמ"ש העליון, להם אפס רגישות והבנה לציבור החרדי, ומנותקים מהעם, יעמדו בראש ועדת החקירה הממלכתית וימליצו איך לנהל את האתר הקדוש במירון".

יו"ר הוועדה המסדרת קארין אלהרר סירבה לאפשר לחברי הוועדה המסדרת בניהם חה"כ אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית לדבר בפני הוועדה בטרם ההצבעה בהתאם לתקנון הכנסת. בעקבות כך, פנה מעוז ליועמ"ש הוועדה על מנת שתעמוד על זכויותהם של חברי הוועדה "התנהלות הוועדה ויו"ר הוועדה דורסנית ואינה חוקית, זו שערורייה", מסר מעוז.

ח"כ איתמר בן גביר הורחק מדיון בוועדה המסדרת, לאחר שדרש זכות דיבור מיו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר. בתגובה להרחקתו, זעמו חברי הכנסת ודרשו בתוקף לאפשר לו להשתתף בדיון. ח"כ בן גביר: "רוסיה זה כאן. לא ייתכן שאלהרר מנצלת את תפקידה, כדי לסתום פיות. מה שקרה, זה רק פרומו אם השמאל יעלה לשלטון: משטר של סתימת פיות".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, בתגובה להצבעה על ועדת החקירה לאסון מירון בוועדה המסדרת: "מה שקרה בוועדה המסדרת הוא ביזיון שלא נראה כדוגמתו. ההצבעה של גוש נתניהו נגד הצעת החוק היא זלזול בוטה ב-45 ההרוגים, ויריקה בפרצופן של המשפחות. הקמת ועדה חקירה ממלכתית לאסון מירון היא לא עניין של ימין ושמאל – אלא של חיי אדם. אבל מסתבר שבימין מעדיפים לטייח ולהסתיר מאשר למנוע את האסון הבא".

חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) בחשבון הטוויטר שלה: "הרבה שעות יש לי בדיוני ועדות, אף פעם לא ראיתי את החכים מהליכוד עושים כזה פיליבסטר ארוך של דיבורים על כלום רק כדי לתקוע את הצהח שלנו בנושא הקמת ועדת חקירה ממלכתית למירון. ‏לא משנה שעל הדרך הם גם חיבלו בכל שאר החוקים מהטבות מס לאשקלון, דמי אבטלה לעצמאים ועוד. ‏הכל פוליטיקה עלובה אצלם".

ח״כ רם שפע, יו״ר סיעת העבודה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פשוט לא יאומן, איזו בושה. ‏כל הגוש של ביבי עושה כל מה שהוא יכול, אבל הכל כדי למנוע את ההצבעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת אסון המירון. ‏אין מילים שיתארו את גודל הבושה הזו".

בתגובה לדיון היום בוועדה המסדרת בנוגע להקמת ועדת חקירה ממלכתית, אמרה ח"כ וולדיגר: "הרכב הוועדה שמציע יעקב אשר הוא מגוחך וחסר תועלת אך הרעיון שהוועדה לא תנוהל בידי מערכת המשפט, הוא נכון. ועדה ממלכתית שתיתן עוד כח לשופטים היא טעות".

"נתמוך בהצעת הוועדה של ח"כ אשר בתנאי שההרכב שלה ישתנה משמעותית כך שתטיל מסקנות אישיות על האשמים באסון הקשה במירון ותוציא מסקנות צופות פני עתיד, עם שיניים, כך שימנעו הישנות אסונות שכאלה".

ח"כ בועז טופורובסקי, חבר הוועדה המסדרת: "אסון מירון חייב להיחקר. ההתנפלות של חברי הכנסת החרדים ונציגי השרים האחראים ונסיונם למנוע הקמת ועדת חקירה לאסון, מעידה שיש להם ממה לחשוש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים