שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » הצצה לעולם הגרפולוגיה וכלים למיני-אבחון עצמי
קו פתוח
גם אם את עדיין חסרת נסיון בגרפולוגיה תוכלי להתרשם, משהו, מן היחסים שבין הכתוב לבין שטח הגליון. האם הכתב מאורגן? האם הוא מלא, דחוס או יש בו הרבה לבן?
גרפולוגיה, כתיבה | צילום: Mariia Kalinichenko, שאטרסטוק

ה'שחור' בדף זה העשייה, הפעילות, הרגשנות לעומת ה'לבן' בדף שנותן מקום להשתהות, זמן לעצירה, למחשבה. כיצד נמדוד את השטח הלבן, הבלתי כתוב, הרווח בין השורות? אין כללים נוקשים לגבי הרווח התקין בין שורה לשורה, ומובן כי אותו רווח שיהיה קטן בכתב גדול יכול להיות גדול מאוד בכתב קטן.

לכן, ניקח אות רגילה [לא סופית], מהכתב הנבדק וננסה להכניסה בין השורות, אם היא נכנסת, הרווח תקין. ככל שיש יותר מקום, הרווח רחב יותר. אם האות אינה נכנסת בין השורות, הרווח צר. אם נכנסת אות ונותר מקום לאות נוספת, הרווח רחב מאוד.

בכתב ידך (תמונה למטה), חיה, ישנם מרווחים גדולים בין השורות, מה שמלמד שיש לך פרספקטיבה, את מסוגלת להתבונן ממרחק על מה שקורה ולבחון את הדברים באובייקטיביות. את שקולה והגיונית. יש לך חוש תכנון, ארגון וסדר. חשוב לך מרחב פעולה ואת זקוקה למרחב מחיה גדול.

הרווח בין השורות יכול ללמד גם על הצד החברתי שלך, את נימוסית, יש לך 'טאקט', ולעיתים את זהירה בגישתך לזולת ומעדיפה לשמור מרחק.

כשהרווח בין השורות רחב בצורה מוגזמת ובמיוחד עם מרווח רחב בין המילים, הכתב נראה כאילו כל מילה עומדת על אי בודד. אלו אנשים שהם 'בנים יחידים' במשפחתם, או מאיזושהי סיבה מתנהגים כ'בנים יחידים'. השיקולים שלהם מאבדים מהאובייקטיביות והם תובעניים.

כשנתקלים בכתב עמוס, עם צפיפות בין האותיות ובין המילים וצרות מופרזת בין השורות, אפשר 'להרגיש' את תחושת המחנק של הכותב. הוא סובייקטיבי וקשה לו לדחות סיפוקים והחלטות.

חיה, ביקשת לדעת מה יתאים לך, אולי מעניין אותך להיות אשת שיווק? כי יש לך את הנתונים והיכולות להצליח בתחום זה.

בחוות דעתי זו לגבי מקצוע מתאים, אני מתייחסת רק לגבי התאמה לפי תכונות אופי וכישורים. עלייך לבדוק האם מתאימה לך הסבה מקצועית כעת. ובכלל, בכל בחירת מקצוע יש לקחת בחשבון גם, האם הוא מתאים מבחינת שנות הלימוד, מקום הלימוד, משך הלימוד ועלותו? האם יש היצע בשוק? כמה זה, באמת, משתלם? בהצלחה בכל דרך שתבחרי.

רוצה לקבל אבחון גרפולוגי ולגלות דברים חדשים על עצמך? כתבי על דף A4 חלק ולבן, כ-20 שורות וחתימה, שלחי למייל [email protected] וצייני גיל, מין, ויד כותבת (ימין או שמאל), ואולי בשבוע הבא יופיע כאן הכתב שלך.

שימי לב: בבמה זו באפשרותנו להתייחס לכתב אחד בלבד בכל פעם. ניתן לקבל ייעוץ והכוונה פרטנית במייל מכון 'קו הנפש'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים