שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הקבינט אישר את להעצים את ההתקיפות
"דחינו הפסקת אש"
נתניהו אמר כי ישראל דחתה בקשות להפסקת אש, ובתום הדיון אישרו השרים את תוכניות הצבא במלואן. גורמים בקבינט: "אם הצד השני לא ירים ידיים – ניכנס קרקעית"
נתניהו מקבל עדכונים מבצעיים מהרמטכ״ל וממפקד חיל האוויר | צילום: חיים צח/ לע"מ

בישיבת הקבינט אמש (רביעי) הוחלט פה אחד לתמוך בעמדת ראש הממשלה בנימין שלא להסכים בשלב הזה להפסקת אש, אלא להמשיך ולהעצים את ההתקפות. תוכניות הצבא אושרו במלואן ופה אחד, וראש הממשלה סיכם כי ישראל לא הולכת להפסקת אש. נתניהו אמר לשרים: "דחינו בקשות להפסקת אש".

שר בקבינט אמר כי היה קונצנזוס מלא בין השרים לגבי המשך הפעולה. "ברור לכולם שזו לא הנקודה להפסיק את המבצע", אמר השר. "בשלב זה לא מדובר על יציאה לפעולה קרקעית". ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ אשכנזי אמרו כי בשלב זה יש הבנה בקהילה הבינלאומית לגבי הפעולה הישראלית ואין לחץ בינלאומי להפסיק אותה.

בדיון התבקשו השרים לאשר תוכניות תקיפה לימים הקרובים, ובכיר ישראלי אמר: "אם חמאס יתקפל זה לא יימשך". לאחר הקבינט החלה ישיבת ממשלה, שבמהלכה שר הביטחון בני גנץ מסר סקירה לחברי מליאת הממשלה שאינם חברים בקבינט.

גורם שעודכן בתוכן הישיבה אמר כי לישראל יש עוד מטרות להשיג והפעולות שנעשו עד עתה אינן ממצות. "נדרש לחזק את ההרתעה ולפגוע במטרות איכות", התבטא אחד השרים. גם האפשרות לפעולה קרקעית נידונה, ובאופן עקרוני הקבינט לא שולל מעבר לשלב קרקעי. עם זאת, נראה שכרגע צה"ל ימשיך להתרכז בפעילות אווירית.

גורמים בקבינט שצוטטו ב'ווינט' אמרו לפני הדיון כי "המערכה עוד רחוקה מסיום. מה שלא נעשה עכשיו, נצטרך לעשות בעוד חצי שנה או שנה". הגורמים הבכירים הוסיפו כי "זה לא ייגמר בימים הקרובים. ישראל לא תפסיק ואין לה שום עניין להפסיק. זה מתקדם בכיוון הנכון. נפעל עד שהם יגידו לעצמם: 'זאת הייתה טעות לפתוח באש', כמו שנסראללה אמר אחרי מלחמת לבנון השנייה".

לדבריהם, "כאשר נמצה את בנק המטרות והצד השני לא ירים ידיים – ניכנס לפעולה קרקעית, למרות שאין לנו עניין בזה". גורמים בקבינט אמרו כי "ישראל מיישמת תוכנית שלוקחת זמן. אין מחשבה להפסיק אותה גם, אם לא היה לפלסטינים דימוי כמי שהצליחו. התוכנית הישראלית מלכתחילה נבנתה על מדרגות שעולות ומתפתחות וזה כותש אותם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים