שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הקבינט יתכנס להכריע על מצעד הדגלים
חמאס מורתע?
המפכ"ל הזהיר את רה"מ: צעדת הדגלים תחייב העלאת כוננות במקומות נוספים בארץ. שב"כ הציע לקיים את צעדת הדגלים במתחם הכותל. הקבינט יתכנס בשעה 17:30
תגיות:
שוטר על רקע הכותל | צילום: דוברות המשטרה

בעקבות לחצם של ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, היום (שלישי) בשעה 17:30 יתכנס הקבינט במלואו לדיון בעניין צעדת הדגלים בעיר. בתום דיון שקיים אמש רה"מ סוכם שהמשטרה תכין כמה חלופות למסלולי צעידה אותם היא מוכנה לאשר לקראת קיום צעדה כבר בחמישי הקרוב. זאת, בניגוד להחלטת המשטרה שנמסרה אתמול לפיה לא תתקיים צעדה מחרתיים במתווה.

ההחלטה לכנס את הקבינט התקבלה במהלך הדיון הלילי לאחר שהיועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי שינוי ההחלטה שהתקבלה על ידי הגורמים הביטחוניים צריכה לקבל את אישור הקבינט. עמדת שר הביטחון בני גנץ היא כי ניתן לקיים את האירוע בהתאם להמלצת המשטרה במתווה אחראי.

המפכ"ל קובי שבתאי העלה בפני ראש הממשלה את החשש לקיים את המצעד במסלול שהוצע וזאת משום שלטענתו המשטרה תתקשה לאבטחו מבחינה מבצעית במידה ויעבור בשער שכם והרובע המוסלמי. "מסלול כזה עשוי להתסיס מדינה שלמה, החשש הוא שהוא ידליק הפרות סדר בוואדי ערה, דרום בהארץ, בעכו, בחיפה ובערים מעורבות. אין לזה מספיק שוטרים נוכח המשימות הקיימות" אמרו גורמים במשטרה.

גורמים במשטרה אמרו כי שב"כ הציע כי מצעד הדגלים השנה ייערך במתחם הכותל בלבד. זאת, מחשש לחיכוך בין המשתתפים בתהלוכה לבין תושבי אזור שער שכם והרובע המוסלמי, שיכול להביא להסלמה. "הדבר החשוב ביותר הוא שאסור לתת לגורמים קיצוניים להבעיר את השטח״, אמרו הגורמים.

גנץ הביע בדיון התנגדות לקיום המצעד מחשש להסלמה, בעוד אוחנה תמך בקיום המצעד כמתוכנן. נתניהו ביקש לבחון חלופות, אבל לא הביע עמדה ברורה לגבי המתווה בו הוא תומך. המפכ"ל הוסיף כי אין מספיק כוח אדם לאבטח את הצעדה בתכנון המקורי ובמקביל לשמר כוננות של אלפי שוטרים בכל הארץ, ולהערכת המשטרה חסרים אלפי שוטרים כדי לבצע זאת.

"המטרה המוצהרת של מבצע שומר החומות הייתה חיזוק ההרתעה", אמר אתמול השר אוחנה בדיון. "מה יעשה ביטול של דגלי ישראל בבירת ישראל להרתעה? איזה מסר זה יעביר לחמאס? אתם מבינים שיצאנו למבצע כדי לחזק את ההרתעה ועכשיו נותנים תמונת ניצחון לחמאס? ולמחרת יש עלייה לאל-אקצא שהם יחגגו את ההשפלה שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים