שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הקבינט מתכנס לדיון חירום
מכריעים
אתמול (ו') פיקוד העורף החל בסיוע למרחב האזרחי בהתמודדות עם זן אומיקרון, וגם, לאן בדיוק אסור לנסוע וכמה זה יעלה לכם אם הפרתם?
ראש הממשלה בנט בדיון קבינט הקורונה | צילום: קובי גדעון /לע"מ

קבינט הקורונה החל הערב את כינוס החירום, ולמה חירום? כי לראשונה שר האוצר אביגדור ליברמן יקח חלק בדיונים בנוסף לשר במשרד האוצר חמד עמאר, אולם כבר כעת עולות שורת צעדים שככל הנראה בהם ידרשו חברי הקבינט להכריע, בהם האם ישראל תיסגר לכניסת זרים לחלוטין? האן יוחזרו איכוני השב"כ? יצויין כי ראש הממשלה נפתלי בנט כן נוטה לסגור את השמים לחלוטין בפני כניסת זרים, אולם הדבר יוכרע הערב.

עם תחילת הדיון אמר ראש הממשלה בנט כי "המפתח פה הוא זהירות, ומינימום סיכונים, עד שנלמד יותר. אנחנו רוצים לשמור על ההישג האדיר של מדינת ישראל בדלתא – ישראל פתוחה ומתפקדת, עם כלכלה מתפקדת, ומערכת חינוך פעילה, כשהילדים הולכים לבית הספר. זו העדיפות העליונה. לשם כך אנחנו נצטרך פיקוח הדוק על גבולות המדינה. בכל יום אנחנו נלמד יותר ונדע יותר. אנחנו כרגע מקדימים את העולם באיסוף מידע, וגם בקבלת החלטות מהירה. במהלך השבת קיימנו הרבה מאוד דיונים, עם אנשי משרד הבריאות, עם קבוצות מומחים, ובמוצאי השבת קיימתי שיחה עם מנכ"ל פייזר ומנכ"ל מודרנה. ההמלצות שנביא הלילה הן המלצות של ראש הממשלה, של שר הבריאות ושל משרד הבריאות. יש פה עמדה אחת של כולנו, וזה חשוב מאוד לאמון הציבור".

עוד הוסיף ואמר כי "אני מבקש להעביר פה מסר חשוב, גם לקראת האירועים ההמוניים של חג החנוכה: האינדיקציות מראות שחיסון מונע תחלואה קשה והבוסטר משמעותי מאוד להגנה מפני מחלה קשה. כלומר, גם אם נדבקת, הבוסטר שומר עליך ועלייך מפני מחלה קשה. לכן, דווקא עכשיו, לפני שהווריאנט מתפשט, זה בדיוק הזמן להתחסן. זה בדיוק חלון ההזדמנות להגן על בני המשפחה שלכם, על הילדים שלכם, על עצמכם. מי שעוד לא התחסן בבוסטר, פשוט מוותר מרצונו על שכבת הגנה חיונית, בזמן קריטי".

גם פיקוד העורף התגייס במלוא העוצמה וכחלק מהצעדים שננקטו, נשלחו מאות דוגמים של פיקוד העורף לבתיהם של אזרחים ששבו לארץ מהמדינות שמוגדרות ״אדומות״ ושוהים כעת בבידוד ביתי, לצרכי בדיקות והקפדה על חוקי הבידוד.

בנוסף, הוחלט על הכפלת הצוותים האחראיים על קליטת החוזרים מחו"ל והעברתם למלוניות הבידוד. הטיסות הקרובות אשר עתידות לנחות בארץ מן המדינות האדומות (סיישל ודרום אפריקה) יוסטו לטרמינל 1, שם יפעלו צוותי פיקוד העורף ויסייעו בהעברת החוזרים לבידוד במלוניות הקורונה.

מפקד מפקדת 'אלון', תת-אלוף (מיל') רלי מרגלית, ביקש לתגבר את מערך הבדיקות בנמל התעופה בבדיקות PCR נוספות, ואף הוקם צוות חקירות ייעודי להתחקות אחר הזן האפריקאי ולמניעת התפשטות וקטיעת שרשרת ההדבקה.

מדבריו של מפקד מפקדת 'אלון', תת-אלוף (מיל') רלי מרגלית: "אנחנו מבינים שיש סיכוי טוב שהווריאנט החדש כבר הגיע לפה, ולכן עושים את כל הפעולות על מנת לקטוע את שרשראות ההדבקה. לשמחתנו, בעת הזאת, כמות המאומתים בישראל היא נמוכה, יש לנו כוח אדם מספק להתמודדות. פיקוד העורף, מפקדת ׳אלון׳ ומשרד הבריאות ימשיכו לפעול ככל שיידרש כדי להתמודד עם וריאנט זה".

הערב פורסם כי בהתאם להחלטת הממשלה ובהמשך להמלצת משרד הבריאות, סווגו 50 מדינות ביבשת אפריקה כאדומות כמפורט ברשימה: הערב פורסם כי בהתאם להחלטת הממשלה ובהמשך להמלצת משרד הבריאות, סווגו 50 מדינות ביבשת אפריקה כאדומות כמפורט ברשימה: אנגולה, אוגנדה, איי סיישל אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוונית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, לסוטו, ניגריה, ניז'ר, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת) רואנדה.

עוד אומרים במשרד הבריאות כי כידוע, קיים איסור יציאה מישראל למדינות אדומות, למעט חריגים ובאישור ועדה בראשות משרד הפנים. כל החוזרים ממדינה אדומה, לרבות מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד מלא.

כמו כן, לפני יציאה מישראל יידרש להצהיר באתר משרד הבריאות ובפני חברת התעופה שהנסיעה אינה למדינה אדומה, זרים לא מורשים להיכנס ממדינות אלו למעט מקרים הומניטריים חריגים ובאישור ועדה בראשות משרד הפנים.

כמו כן, הממשלה אישרה חובת בידוד במלוניות עד קבלת תוצאת שלילית בבדיקת PCR שבוצעה בכניסה לישראל. החובה תחול במיידי על כל הנכנסים מהמדינות אתיופיה, בוסטואנה, דרום אפריקה ומלאווי ובפעימה השניה, החל מחצות שבין יום ראשון ליום שני (29.11.2021) לנכנסים משאר המדינות המפורטות.

מי שימצא חיובי בבדיקת ה – PCR ימשיך לשהות בבידוד במלונית עד לתום ימי הבידוד הנדרשים על פי ההנחיות. יציאה למדינות אדומות, ואף ניסיון לצאת, בניגוד לתקנות, תחשוף את הנוסע לקנס מנהלי של 5,000 ₪.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים