שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הקבינט נפרד מהמזכיר הצבאי לראש הממשלה
תא"ל אבי בלוט
מחליפו בתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי גיל, יועלה לדרגת אלוף וייכנס לתפקידו בימים הקרובים
בנט והמזכיר הצבאי אבי גיל ואבי בלוט | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) קיימה היום (ראשון), אירוע פרידה מהמזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי בלוט. הפרידה נערכה במעמד שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, שרי הקבינט ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

בלוט בן 46 מסיים את תפקידו לאחר שלוש שנים כמזכיר הצבאי לראש הממשלה, וייכנס בקרוב לתפקידו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון. מחליפו בתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי גיל, יועלה לדרגת אלוף וייכנס לתפקידו בימים הקרובים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ברך את תא"ל בלוט ואמר: "ענווה היא לא אי הכרה בערך העצמי, ענווה היא להבין שאנחנו משרתים משהו גדול יותר. ההבנה שאנחנו כלים עבור העם שלנו, עבור המדינה, עבור הייעוד שלנו. בתקופה המיוחדת שבה אנו נמצאים, מעבר לאתגרים החיצוניים יש גם את אתגר האחדות".

"אני חושב שאתה, אבי, מבטא באישיותך את שתי הפנים הללו: ענווה, עם יכולת מאוד גבוהה, לצד הדבר השני – אחדות. האישיות שלך איפשרה לך במקום הזה, שהוא באמת קודש הקודשים של ביטחון ישראל, להביא את המידע הנכון בזמן הנכון, עם העצה הטובה. סייעת לי מאוד להיכנס לתפקיד, תמיד בנועם, בחן ובחדות. סייעת גם בחודש האחרון להוביל תהליך שפתחנו והשלמנו בתחום הרחב יותר, ובמעגלים הרחוקים יותר, ועשית גם את זה בתבונה גדולה".

"אני רוצה לאחל לך את כל ההצלחה בעולם. יכולות השדה שלך, יחד עם המטען הכ"כ רחב שאתה מביא עמך, מביאים אותי למסקנה שאין ספק כי אתה תגיע לצמתים מרכזיים בתרומה לביטחון ישראל". ראש הממשלה ברך את המזכיר הצבאי הנכנס, תא"ל אבי גיל, ואיחל לו הצלחה רבה בתפקידו.

המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי בלוט, הודה לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ולרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל׳) גדי איזנקוט, על בחירתו לתפקיד ואמר: "אמון כידוע הוא כמו ביטחון, הוא איננו חד פעמי אלא הוא הווה מתמשך ונבחן בכל יום מחדש. ראש הממשלה, אתה קיבלת אותי בירושה והאופן שבו נתת בי אמון איננו ברור מאליו. נפעמתי מהאופן שבו קיבלת אותי, מהשיח, מהשיתוף, מהאווירה החיובית ומהפתיחות, ואני מקווה שעמדתי באתגר ובציפיות".

"אבי גיל ידידי היקר, בזמן הקרוב האחריות תעבור אליך, ואני שמח עד מאוד על בחירתך הכה ראויה. אתה הולך לעבור מסע משמעותי ומרתק ואתה נושא עימך בתרמילך את כל שנדרש".

"ראש הממשלה, רבותיי השרים, תודה אחרונה וברכת הצלחה בכל, אנחנו כולנו זכינו למה שמשה רבינו עצמו לא זכה. להיכנס לארץ המובטחת ולהיות בתפקידים משמעותיים במימוש החזון של אבות המייסדים ולהקים מדינה ריבונית בארץ ישראל. אני בקרוב חוזר לפיקוד בשטח, ופה המקום להודות שבכל התקופה חייתי ביניכם כמו פרח בר. ביושר אומר שקיבלתי יותר ממה שנתתי ובקרוב אחזור למקומי הטבעי במרחב המבצעי ולפיקוד על לוחמים. אני מודה לקב"ה וגם לכם על הזכות הגדולה שהייתה לי בשנים אלו ובכלל על הזכות להמשיך להיות במקומות שבהם אני יכול להביא לידי ביטוי את יכולותיי למען המשך קוממיות מדינתנו האהובה".

רה"מ בנו והמזכיר הצבאי אבי גיל ואבי בלוט | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

המזכיר הצבאי הנכנס, תא"ל אבי גיל: "בגבעות שסביבנו, גדלתי והתחנכתי. סבי היה ממקימי שכונת נחלאות, מצידה השני של הכנסת. אבי גדל בשכונה ודרכו שאפתי את סיפורי העיר – מעשי הקונדס מול הכלניות הבריטיות, ההווי המיוחד, מאבק ירושלים במלחמת השחרור, אבל יותר מכל – ירושלים כממלכה, העיר ומוסדותיה, היו ונותרו קסומים בעיניי. סמטאות העיר המנקזות את תולדות האומה שלנו. יש משהו אינטימי, בשיח הזה, ללא מילים בין העיר הזו ובין האנשים שגדלו בה. זו תבנית נוף מולדתי".

"בחרדת קודש ובתחושת שליחות אמיתית "אעלה לירושלים" ואכנס לתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה. בצד הזכות הגדולה, ברורה לי עוצמת האחריות הנדרשת – אחריות לאומית, יושרה מקצועית וגישה ממלכתית ורחבה. אנצל מעמד מכובד זה להודות לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל על בחירתי לתפקיד, מתחייב שאהיה ראוי לאמון זה".

הקבינט, בנט, כוכבי, אבי בלוט ואבי גיל | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים