שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקברים היהודיים במרוקו נפתחו והגופות הוטסו
קזבלנקה
משלחת מתנדבי זק״א פעלה במרוקו להעלאת גופותיהם של שבעה יהודים שנפטרו מקורונה ונקברו בקבורה זמנית במרוקו • הערב מוטסים ארונותיהם לקבורה בישראל

במבצע מיוחד של מתנדבי זק״א, נציגי משפחות וחברה קדישא קזבלנקה שנערך במהלך השבוע האחרון הוצאו גופותיהם של 7 יהודים שחלו ונפטרו מקורונה ונקברו קבורה זמנית בבית הקברות היהודי בקזבלנקה לפני כשנה וחצי. ארונות הקבורה ינחתו הערב בשדה התעופה בן גוריון משם יובאו למנוחת עולמים בארץ.

מיכאל גוטווין ושניר אלמליח רכזי המשלחת המיוחדת שיצאו למשימה, סיפרו הערב כי עם תחילת הגל הראשון בקורונה עשרות יהודים שנפטרו מקורונה ברחבי העולם נקברו בקבורה זמנית במקום פטירתם, קבורה זמנית שהצילה את שריפת גופתם כנהוג בעשרות מדינות רח״ל.

השניים מספרים כי לפני כשבוע הם הגיעו למרוקו ועבדו יחד עם חברי הקהילה היהודית המקומית בכדי להוציא את גופותיהם של היהודים ממקום קבורה הזמנית וכי הערב, עם קבלת כלל האישורים, שבעת ארונות הקבורה עלו על טיסה לישראל.

בין הארונות נמצא גם ארונו של שליח חב"ד במרוקו רבי שלום איידלמן זצ"ל, שפעל במדינה מעל ליובל שנים ונפטר בעיצומו של יום טוב שני של פסח תש"פ, ויהודים נוספים שמשפחותיהם נאלצו לקבור אותם במרוקו. "עם סיום השליחות קיימנו מנין ואמירת קדיש יחד עם נציגי משפחות הנפטרים, אנשי חברא קדישא קזבלנקה וראשי הקהילה היהודית. ליווינו את הארונות לשדה התעופה הבינלאומי בקזבלנקה – מרוקו משם המריאו לישראל".

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק"א, מסר תודה מיוחדת לצוותי משרד החוץ, שלטונות מרוקו ובית המלוכה, ראשי וחברי הקהילה היהודית במרוקו, חברה קדישא קזבלנקה, ואנשי חסד נוספים "שבזכותם הצלחנו לעמוד במשימה ולהביא את היהודים לקבורה בישראל וזאת תוך כדי הקפדה על שלומם ובטחונם של המתנדבים מתוך מסירות ודאגה אין סופית".

1
צילום: דוברות זק"א
2
צילום: דוברות זק"א
3
צילום: דוברות זק"א
4
צילום: דוברות זק"א
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים