שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יגאל יהושע הי"ד שנרצח בלינץ' הובא למנוחות
פרעות הערבים בלוד
יגאל נרצח לאחר שמחבלים יידו עליו אבנים בעיר לוד. ההלוויה התקיימה בבית העלמין חדיד בחבל מודיעין • מפני קדושת היום 'אסרו חג' לא נערכו הספדים רבים
תגיות: ,
יגאל יהושע הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

מאות תושבי לוד, משפחה וחברים ליוו היום למנוחות את יגאל יהושע הי"ד שנרצח לאחר שמחבלים יידו עליו אבנים בעיר לוד, הוא אושפז במצב קשה אך כעבור ימים אחדים השיב את נשמתו לבוראו. ההלוויה התקיימה בבית העלמין חדיד שבמועצה אזורית חבל מודיעין. מפני קדושת היום 'אסרו חג' לא נערכו הספדים רבים.

אפי אחיו של יגאל ספד לו: "האמנת בדו קיום, אמרת לי זה לא יקרה, חשבת שאם רק תוציא את הראש ויראו מי אתה – הכול יהיה בסדר. מיום רביעי בבוקר חיכיתי לך שעה-שעה בבית חולים שתתעורר. אבל לא הזזת אצבע ולא אמרת מילה. אני לא סולח לאלה שפגעו בך. ומי שייתפס וימצו איתו את הדין – נבקש שייענש בחומרה".

השרה גילה גמליאל השתתפה וספדה: "משפחת יהושע היקרה, האבל האישי שלכם הוא גם האבל של עם ישראל כולו. היום כולנו כואבים על מי שהעניק רוח חיים, וחייו נלקחו בטרם עת. אויבינו מנהלים בימים אלה מבצע טרור כנגדנו, אבל היום מתבצע מבצע החיים של יגאל – חמישה אנשים זוכים לקבל את איבריו. במותו, ציווה להם את החיים. יגאל, עמוד האש שעומד לפני המחנה – שימש לאורך כל חייו דוגמה ומופת לאזרחות טובה ולשכנות טובה".

ראש עיריית לוד יאיר רביבו ספד: "יגאל, אתה הרוג מלכות, נהרגת על קידוש השם. על שום מה רצחו אותך, יגאל? רק כי אתה יהודי. המחבלים הפורעים עמדו, ומישהו סימן להם – זה יהודי וזה לא. מישהו סימן אותך, בדיוק כמו בתקופות האיומות שלנו בגלות שנשבענו שלא יחזרו יותר. עשרות רבות של רכבים חטפו את האבנים האלה בשבוע האחרון. לרובם היה נס, אבל אותך בורא עולם רצה לידו. אנחנו כאן כדי לומר עם ישראל חי. לא נוותר, לא נוריד ראש. ננציח את שמך בעיר לוד כיהודי גאה. השם יקום דמך".

אירה, אלמנתו של יגאל, סיפרה ל'כאן חדשות': "ביום שלישי בערב הוא הגיע לבית החולים. ידענו שמצבו קשה בגלל הפגיעה בראש אבל קיווינו שהוא יצא מזה. הוא נסע בכביש שמחבר את השכונה והותקף. כל החלון ליד הנהג היה שבור. הוא הצליח להגיע לחנייה של הבית אבל לא הצליח להחנות, הוא נכנס בין רכבים וישר קפצו עליו".

אבנר יהושע, אחיו של יגאל, אמר בשיחה ל'חדשות 12' זמן קצר לפני ההלוויה: "בהתחלה לא הבנתי מה קורה, עד שהתחיל לזרום אלינו מידע שעשו עליו לינץ'. מאוד נבהלתי, טסתי ישר לבית החולים עם האחים שלי כדי לראות מה קרה. כשהגענו לבית החולים באמת ראינו את המצב שלו שהוא מאוד מאוד קשה. היה קשה לעמוד לידו. המון בכי היה שם, המון בכי וצער. כי קודם כל הוא אח אהוב מאוד מאוד. עזר לכולנו. אני לא מאחל את המכה שקיבלנו לאף אחד, לאף משפחה מאף צד. מאוד מאוד קשה".

"אני לא כועס על ערביי לוד בכלל", הוסיף אבנר. "אני מכיר הרבה מהם, הם מכירים אותי, מכירים את יגאל אחי, את הרכב שלו, אותו עצמו. כל השכונה מכירה אותו, בעלי עסקים, הוא עבד אצל כולם בחנויות שלהם. הוא חשב שלא יפגעו בו, כי כולם בלוד מכירים אותו. הוא היה מגיע בכל שעה ושעה לעזור למי שהיה צריך, לא משנה למי, הוא היה מגיע".

כזכור, בבית החולים אסף הרופא נקבע מותו של יגאל יהושע הי"ד בן ה-56, שנפצע קשה בשבוע שעבר לאחר שנפגע בראשו מלבנה והוכה במהלך המהומות בלוד. בכך הוא הפך ליהודי הראשון שנרצח במהומות והפרות הסדר שהחלו בשבוע שעבר ברחבי הארץ.

מהמרכז הרפואי שמיר אסף הרופא נמסר כי "היום קבעה הוועדה לקביעת מוות מוחי במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא את מותו של יגאל יהושע ז"ל. יגאל , בן 56, הגיע אלינו עם תחילת הפרעות בלוד, ביום שני שעבר, במצב אנוש לאחר שנפגע מלבנה בראשו. צוות המחלקה לטיפול נמרץ כללי בראשות ד"ר אדי אילגיאייב, עשה את כל שלאל ידו על מנת להציל את חייו, אך כאמור לצערינו בשעות הבוקר נאלצנו לקבוע את מותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים