שיתוף
תגובות
חדשות » הקהילה היהודית במולדובה נערכה לסיוע חירום
בצל המתקפה
בקהילה אמרו כי "אנו מוכנים עם צי אוטובוסים לשינוע אנשים מאוקראינה למולדובה, עם מלאי מזון, בתי מלון שנשכרו מראש יחד עם אתרי מחסה נוספים לקליטת מאות בני אדם"
צילום מסך מתוך מצלמות העיר חרקוב | צילום: צילום מסך

בשבועות האחרונים ביצעה הקהילה בהובלת רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן היערכות מקיפה לקראת התפתחות צבאית בין אוקראינה לרוסיה, במטרה לקלוט אלפי ישראלים ויהודים שימלטו מאזורי הלחימה באוקראינה.

במסגרת ההיערכות, אנו מוכנים עם צי אוטובוסים לשינוע אנשים מאוקראינה למולדובה, עם מלאי מזון, בתי מלון שנשכרו מראש יחד עם אתרי מחסה נוספים לקליטת מאות בני אדם, וצוותי רפואת חירום. פעילות ההיערכות נעשית בתיאום של הרב הראשי של מולדובה מול משרדי החוץ והתפוצות בישראל וארגונים יהודיים כמו הסוכנות והג'וינט.

הקהילה פרוסה גם במעברי הגבול בין מולדובה לאוקראינה ובשטח נמל התעופה הבינלאומי של מולדובה, להענקת סיוע חירום מיידי לנמלטים.

אנשי הקהילה ורבה הראשי של מולדובה עומדים בקשר רצוף עם הקהילות היהודיות בערים האוקראיניות הנמצאות באזורי הלחימה. ביממה הקרובה צפויים להיקלט במולדובה מאות יהודים וישראלים שיצאו מאוקראינה.

כזכור, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז הלילה (חמישי) על "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. בנאום שנשא טען כי המבצע נועד לפרז את האזור ולהגן על תושביו המקומיים. בכך מתאמתים החששות  של המערב שהתעצמו במשך שבועות מפני פלישה רוסית לאוקראינה.

יצויין כי נאומו של הנשיא פוטין בדבר מבצע נגד אוקראינה בא תוך כדי ישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם המכונסת לדיון חירום לבקשת אוקראינה. מנהיגי מדינות ה-G7 צפויים לערוך היום מפגש וירטואלי כדי לדון במצב המתוח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים