שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקואליציה נגד החלטת היועמ"ש • פינדרוס זועם
סעיף 98
בקואליציה הפעילו את סעיף 98 על חוק החשמל למרות התנגדות היועמ"ש. ראש האופוזיציה נתניהו יכנס מחר את ראשי מפלגות האופוזיציה לדיון חירום בנושא
ח"כ ווליד טאהא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת אישרה את ההצעה לקבוע סדרי דיון מיוחדים לפי סעיף 98 לתקנון הכנסת להצעת חוק התכנון והבנייה – חוק החשמל. הנמקת ההסתייגויות תהיה במסגרת זמן שלא תעלה על 3 שעות. בכך מבקשים בקואליציה להימנע מעשרות שעות של הסתייגויות והצבעות מתישות מצד האופוזיציה, למרות התנגדות היועמ"ש.

היועצת המשפטית של ועדת הכנסת עו"ד ארבל אסטרחן אמרה, בכנסת הנוכחית והקודמת גבר השימוש בסעיף 98. צריך לנהוג במתינות בסעיף, ובמקרים יוצאים מן הכלל. "זו החלטה בעייתית שעלולה לשבש את מעט ההבנות שנותרו פה בכנסת", אמרה היועמ"ש.

היועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפיק אמרה: "חוקים שנדרש להפעיל לגביהן סעיף 98, היו צריכים להעלות לדיון בתחילת סדר היום. יש כאן פירצה של השימוש בסעיף. מספר ההסתייגויות שהוגשו, נמוך ביותר. נכון יותר להגיע להבנות".

בתגובה לכך מסרו ראשי האופוזיציה כי "היום נפל דבר בכנסת ישראל. בפעם הראשונה בתולדות הכנסת קיבלה ועדת הכנסת החלטה בניגוד לעמדה מפורשת של הייעוץ המשפטי והחליטה על הליך מזורז וחסר תקדים לאישור ״חוק החשמל״ של רע״מ בכנסת".

"כדי להשתיק את ביקורת האופוזיציה נגד ״חוק החשמל״ של רע״מ, שמכשיר את גזל אדמות המדינה על ידי בנייה ערבית של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, ביטלה הקואליציה את זכות האופוזיציה לנמק ולהצביע על כל ההסתייגות שהגישה ואף קבעה דיון בחוקים נוספים ביום רביעי בניגוד לסיכום מפורש עם יו״ר הכנסת מיקי לוי. הכל מתוך כניעה לתכתיב של התנועה האיסלאמית שחקיקת החוק תסתיים עד מחר".

"התקדים, שכמוהו לא היה בכל שנות הכנסת, יביא לכך שמעתה כל קואליציה תוכל להשתיק כל אופוזיציה בכל חוק ובכל דיון, תוך התעלמות מוחלטת מעמדה מפורשת של היועצת המשפטית של הכנסת, שעד היום כל סיעות הבית לדורותיהן כיבדו אותה".

"זהו שיא חדש ושבירת הכלל האחרון שעוד נותר ממסורת ארוכת שנים בכנסת, לאחר שהקואליציה כבר העבירה חוק נורווגי עצום שהפסיק את נוכחות השרים בכנסת, לקחה מהאופוזיציה את הייצוג המגיע לה בוועדות הכנסת, הקימה באופן סיטונאי וועדות לצרכים פוליטיים ושינתה באופן חד צדדי את תקנון הכנסת".

"הכנסת הפכה בכך למיותרת, ללא כל אפשרות לקיים דיונים מהותיים ובאופן שפוגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית. לפיכך החליטו ראשי מפלגות האופוזיציה שאין להם עניין להיות ניצבים במשחק המכור לרמיסת הדמוקרטיה, וזאת עד לשינוי ההחלטה השערורייתית הזאת כדי שהדיון יתקיים כפי שהיה נהוג עד היום. ראש האופוזיציה נתניהו יכנס מחר את ראשי מפלגות האופוזיציה לדיון חירום בנושא".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על צעדי הקואליציה להשתקת האופוזיציה: "אתמול מיקי לוי הטיף מוסר על שמירת כבודה של הכנסת והשיח בה והיום הוא נותן ידו לדריסתה, השפלתה וביזויה על ידי הקואליציה, בהשתקת האופוזיציה ומניעת יכולתה לבקר את חוק החשמל, תוך דריסת הייעוץ המשפטי של הכנסת שהתנגד לכך בכל תוקף. הקואליציה הזו הורסת את הדמוקרטיה ואת הכנסת.

יו"ר ש"ס אריה מכלוף דרעי בטוויטר: "בפעם הראשונה בתולדות הכנסת התקבלה החלטה בניגוד לעמדה מפורשת של הייעוץ המשפטי והכל בכדי להשתיק את הביקורת שלנו נגד חוק החשמל של רע״מ. שיא חדש ושבירת הכלל האחרון שעוד נותר ממסורת ארוכת השנים בכנסת. ש״ס תמשיך להיאבק בכל כוחה נגד ממשלה לא לגיטימית שאינה מייצגת את רצון העם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים