שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקואליציה תנסה לקדם שוב את החוק האנטי חרדי
"מנדלבליט נעלם"
החוק יעלה ביום שני לוועדת שרים לענייני חקיקה, בממשלה רוצים להביא את החוק לכנסת בשבוע שאחרי. אם החוק לא יאושר סופית תוך 20 יום, ההרכב יישאר בלי שינויים
מתן כהנא | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

לאחר שנפל השבוע בקריאה שלישית במליאת הכנסת בעקבות טעות של יו"ר הכנסת, מיקי לוי, חוק הדיינים האנטי-חרדי יעלה להצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה כבר ביום שני הקרוב – כך דווח ב'סרוגים'.

הקואליציה נמצאת במירוץ נגד הזמן כדי להעביר את החוק, מאחר ולפי תקנון הכנסת יש למנות את נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים ולוועדה למינוי דיינים, תוך 4 חודשים מהשבעת הכנסת, כאשר התאריך האחרון הוא עוד כשלושה שבועות.

שבוע הבא חל צום תשעה באב ולהבדיל אלף אלפי הבדלות "חג הקורבן" המוסלמי בימים שני עד שישי ובשל כך הוחלט שלא לקיים דיונים ארוכים במליאה וכי יעלו רק דברים בהסכמה. לאחר מכן, יישארו רק שבועיים עד היציאה לפגרה, מה שככל הנראה לא ישאיר זמן לסיום החקיקה מחדש ולהספיק למנות גם את חברי הוועדה מטעם הכנסת.

ב'בחדרי חרדים' דווח כי משפטנים בכירים פנו ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט כנגד העלאת חוק הדיינים מחדש לממשלה בלי פרסום תזכיר החוק להערות הציבור למשך 21 יום. מכיוון שמדובר בנוסח אחר מהנוסח שהופץ בפעם הקודמת. והדבר מנוגד להנחית היועמ"ש לממשלה מספר 2.3005.

ח"כ שמחה רוטמן כתב בפייסבוק: "מתבקשת עזרת הציבור באיתור נעדר: אביחי מנדלבליט. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לעדכן בדחיפות את כלי התקשורת. בשנים האחרונות ביקורתו הנחרצת נשמעה על כל צעד ושעל של הממשלה אבל כעת, קול דממה דקה".

"לאחר שחוק הדיינים נפל השבוע בכנסת, הממשלה מבקשת להעלותו מחדש כחקיקה ממשלתית. ביום שני הקרוב החוק אמור לעלות בוועדת שרים לחקיקה. אלא שלחקיקה ממשלתית יש כללים שקבע מנדלבליט עצמו. יש צורך בהפצת תזכיר, בהצגתו לעיון הציבור למשך 21 יום, ובהפצת טיוטת החוק הממשלתית לאחר ההתייעצות ציבורית".

"במקום להזדעק, מנדלבליט מאשר לממשלה (בפעם המי יודע כמה בחודש האחרון) לקדם חקיקה פוליטית בהליך מזורז. לחוקי היסוד שביקשה הממשלה לקדם – מנדלבליט אישר קיצור פז"מ. מ-21 יום ל-74 שעות (כולל שישי שבת)".

"ועוד לא דיברנו על השתיקה סביב ההצבעה הכפולה של אביר קארה או לנוכח האיומים על ד"ר שרון אלרועי פרייס. האם זה קשור לתקוותו של מנדלבליט שהממשלה תמנה את איש אמונו, גיל לימון לתפקיד המשנה ליועמ"ש במקום דינה זילבר שפרשה?"

"לעוד כמה זמן תמשיך הממשלה להחזיק את מנדלבליט כבן ערובה, כדי שיאשר כחותמת גומי את החקיקה הפרסונלית והחפוזה? האם חלוקת ג'ובים לחברים יכולה להכשיר את כל צעדי הממשלה? עזרו באיתור מנדלבליט וכך נהפוך את הלימון ללימונדה", כלשונו של רוטמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים