שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הקונסוליה האמריקנית במזרח י-ם לא תפתח
לאחר מאבקים
ברקת הגיב: "נראה שהצלחנו בשלב הזה לבלום את המהלך המסוכן. אנחנו לא שאננים ונמשיך במאבק לשמור על ירושלים בירת ישראל הנצחית"
דגל ארצות הברית | צילום: Jewelzz, שאטרסטוק

לאחר מאבקים מצד פוליטיקאים ישראלים, ממשל ביידן הודיע כי לעת עתה נושא פתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים במזרח ירושלים לא על הפרק, כך דווח ב"אל קודס". את הקונסוליה סגר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2019.

השינוי לכאורה מגיע בעקבות התנגדות גדולה מצד ישראל, שתצטרך לאשר את הצעד הזה, מצד השדולה הישראלית בוושינגטון, במיוחד איפא"ק, ושל חברי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס האמריקני.

עוד דווח ב"אל קודס" כי מאחר ש"ישראל נמצאת כבר במאבק עם ממשל ביידן על התעקשותו של הממשל האמריקני למצות את המסלול הדיפלומטי בווינה להחייאת הסכם הגרעין עם איראן, ארה"ב לא רוצה לפתוח חזית שנייה על ידי התקדמות עם פתיחת הקונסוליה מחדש".

ח"כ ניר ברקת מהליכוד בתגובה לדיווח על החלטת הממשל האמריקאי לדחות את מועד פתיחת הקונסוליה הפלסטינית בירושלים: "לפני מספר חודשים לקחתי על עצמי את המשימה למנוע הקמת קונסוליה פלסטינית בירושלים. יחד עם שותפים בארץ ובחו"ל התנענו מהלך".

"נסעתי בחודשים האחרונים שלוש פעמים לוושינגטון לשיחות הסברה ושכנוע רבות עם סנאטורים וחברי קונגרס, שיזמו חוק מיוחד בקונגרס, במקביל להצעת החוק שהגשתי בכנסת – ונראה שהצלחנו בשלב הזה לבלום את המהלך המסוכן. אנחנו לא שאננים ונמשיך במאבק לשמור על ירושלים בירת ישראל הנצחית. תודה לכל השותפים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים