שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » הקופה שהגיעה להבנות עם ראשי 'מטה המאבק'
מעקב 'בחזית'
המאבק הספרדי בקופות החולים רשם הישג משמעותי, כאשר חברי 'מטה המאבק' הגיעו להבנות עם קופת חולים מאוחדת על שותפות מלאה וייצוג הולם גם לציבור בני התורה הספרדים
קופת חולים מאוחדת | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

המאבק שהחל באופן ספונטני מהשטח, על ידי פעילים שכאבו את האפליה המתמשכת כלפי אוכלוסיית בני התורה הספרדים, אותו סיקרנו בהרחבה רק לפני שבועות אחדים במהדורת 'בחזית הבריאות', רשם בתקופה האחרונה עליית מדרגה, עם הכרת הממסד במאבק והענקת גיבוי מלמעלה באמצעות סיקור המאבק בעיתון הבית 'הדרך'.

השבוע כך דווח, רשם 'מטה המאבק' התפתחות חיובית כאשר קופת חולים מאוחדת הייתה לקופה הראשונה שהביעה נכונות לשותפות מלאה וייצוג הולם גם עבור בני הישיבות הספרדים.

העיתונאי שמעון ליברטי, שחשף את הדברים, דיווח כי "ישנן הבנות והסכמות  לעת עתה עם קופה ראשונה. אתמול (רביעי) הבשילו השיחות בין ראשי מטה המאבק לבין בכירי מאוחדת לכדי הסכמות ברורות".

בשיחה עם 'בחזית' מציין ליברטי, כי הצדדים סיכמו על שיתוף פעולה רחב שתכליתו שילוב האוכלוסייה הספרדית מקרב ציבור בני התורה במנגנון הקהילתי – חברתי כאשר הדבר יבוא לידי ביטוי בכל פעולות ופעילות קופת החולים מאוחדת.

בין היתר תפנה קופת החולים אל ציבור בני התורה בשפה ייחודית ומכבדת, כך גם בהיבט ההלכתי יינתן מעתה ואילך משקל רב גם לרבנים ומורי הוראה הפוסקים לפי שיטת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

יצוין, כי במקביל התכנסו השבוע חברי כנסת מסיעת ש"ס ודנו בדרכים להעלאת המודעות בנושא בכדי לתקן את העוול ולהביא לשוויון.

בישיבה שהתקיימה בחדר הסיעה בכנסת נטלו חלק יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי, יו"ר הסיעה ח"כ מלכיאלי, הח"כים הנכנסים אוריאל בוסו ויוסי טייב. נכחו בישיבה חברי מטה המאבק שעדכנו את חברי הכנסת בדבר המגעים המתנהלים אל מול קופות החולים וגורמים אחרים בזירת המאבק.

כזכור, עם פרוץ מחאת השטח, הצהיר בראיון ל'בחזית' הפעיל החברתי אברשה אוחיון, ממובילי המאבק, כי מדובר במאבק שונה מזה שהכרנו, "זה יהיה מאבק שבא מהשטח ומטפס למעלה, בשבועות הקרובים תשמעו על זה והרבה. כרגע אנחנו מתארגנים ברמה של רכזי שטח בכל עיר, ואוספים עדויות, סיפורים ומספרים זה הולך להיות דבר מזעזע".  

לדבריו, "אנחנו לא צועקים סתם. הציבור החרדי הספרדי הוא היום הציבור הגדול ביותר, לא יכול להיות שאם אותם קופות מבינות שהם צריכים מנהלי שיווק, מנהלי מגזר, מרפאות וקשרי לקוחות ורובם ככולם יהיו שייכים לקבוצת אוכלוסייה מסוימת בלבד, ואותנו הם פשוט מוחקים. אנחנו כאן כדי לומר שאנחנו כאן לא כדי להוריד ראש, אנחנו כאן בקומה זקופה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים