שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » האם הקורונה בישראל על סף איבוד שליטה?
סיקור שוטף
אזהרות בכירי מערכת הבריאות מפני הפיכתה של ישראל לברזיל נראות קרובות מתמיד – והקרב בין מערכת הבריאות למשרד הביטחון בעיצומו
חרדה מקורונה | צילום: Pearl PhotoPix, שאטרסטוק

מספר הנדבקים ממשיך לטפס, כבר חצה את השיא אותו ידענו בסיבוב הראשון, והמדינה עדיין פוכרת את ידיה ומסרבת ליישם את השיטה ש'ריסנה' את הנגיף גל הראשון.

על פי נתוני משרד הבריאות המתפרסמים הבוקר, מספר קורבנות הקורונה עלה ל-331, כאשר מספר החולים הפעילים עומד על 11,024, מתוכם 83 במצב קשה.

כ-30,000 אזרחים עודכנו בסוף השבוע באמצעות איכוני השב"כ כי עליהם להיכנס לבידוד לאחר ששהו בסמוך לחולה מאומת. בקמביל, הודיעה משטרת ישראל כי החל מהבוקר יגבירו אלפי שוטרים את האכיפה הממוקדת בעוצמה גבוהה, באמצעות 8 מפקדות ייעודיות שיוקמו לצורך כך, כאשר מאמצים אלו יתרחבו אף לתחבורה הציבורית.

עם זאת, בעוד עד לפני כשבוע היינו עדים לביקורת מצד גורמים אופוזיציוניים על 'מסע הפחדה' מצד ראש הממשלה שהתריע מפני התפרצות הנגיף במידה והאזרחים לא יאמצו את הוראות האכיפה, הרי שהחל מהשבוע החולף, התראות אלו הפכו לכתב אישום חמור נגד ראש הממשלה על אוזלת ידו, לכאורה, בכל הקשור לטיפול במגיפה.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ׳ שוקי שמר ,התייחס הבוקר בראיון ל'קול ברמה' לטענות על אחוזי הדבקה גבוהים ואיבוד המצב מכדי שליטה, ואמר כי "אם מדינות אירופה היו עושים בדיקות בהיקפים שאנחנו עושים, היו שם פי עשר נדבקים. גם במדינות שבהם 'לכאורה' המחלה נכבית, ישלמו מחיר כבד בהמשך".

מנגד, ד"ר אשי שלמון ממשרד הבריאות, התייחס הבוקר בראיון ל'כאן מורשת' לתחלואה הגבוהה בעולם הישיבות והתריע מפני סגירת עולם התורה. "ממה שאני רואה בעולם הישיבות שבגלל פחד מביטול תורה מורים לבחורים שלא להיבדק – נגיע לסגירת עולם התורה כולו", אמר שלמון.

במקביל, גורם רפואי בכיר אמר הבוקר ל'מעריב', כי "משרד הבריאות צריך להודיע לציבור ולהודות בפניו שנגיף הקורונה יצא מכלל שליטה. המערכת מוצפת בטלפונים מאזרחים מבוהלים. כל דיווח מקפיץ את האזרחים שחוששים ורוצים מענה ובדיקות".

יצוין, כי בסוף השבוע שיגרה ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סדצקי מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ובו הזהירה מפני קריסת המערך האפידמיולוגי, "המערך האפידמיולוגי במשרד הבריאות לא מסוגל להתמודד עם מספר הנדבקים ונמצא על סף התמוטטות", הזהירה. בראיון ל'ויינט' אמרה, כי "יכול להיות שפתחנו מהר מדי. הציבור לא ממושמע ולא עוטה מסכות". היא המליצה לאנשים מבוגרים לא ללכת לאירועים ולהימנע ככל שניתן מנסיעה באוטובוס.

בדיון בוועדת הקורונה בכנסת התריעה פרופ' סדצקי מפני הפיכתה של ישראל לברזיל בתוך שבועיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים