שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הקורונה העלימה את השפעת כמעט לחלוטין
באופן מפתיע
מנתוני התחלואה של השפעת בחורף הנוכחי לעומת חורף דאשתקד נראה כי השפעת כמעט ולא קיימת ולא כפי שחשבו בתחילה שהיא תגבר בצל הקורונה
שפעת, צינון | צילום: shutterstock

הקורונה לא עוזבת אותנו וממשיכה להתפשט בדמות וריאנטים שונים ומשונים, אך ללא כל ספק שהקורונה תפסה את כל הבמה לחברתה 'השפעת' שנוהגת לפקוד אותנו בהיקף רחב מידי חורף, אבל החורף הנוכחי נתוני השפעת רק צונחים. באתר משרד הבריאות בישראל, במסגרת פרויקט ניתור השפעת הארצי נכתב כי לא זוהתה פעילות שפעת השנה והיא צנחה ב95%. איך זה קורה?

ג'ון מקולי, מנהל המרכז לשיתוף פעולה של ארגון הבריאות העולמי למחקר בנושא שפעת, ומומחה שפעת מהמובילים בעולם, אמר כי "הפעם האחרונה שהיו לנו עדויות לשיעורים כה נמוכים של המחלה הייתה כשעוד סתם ספרנו מקרי מוות של שפעת, וזה היה בשנת 1888, לפני מגפת השפעת 1889-90".

דוח של משרד הבריאות שפורסם לפני כחודש הראה כי בחודשים נובמבר-דצמבר האחרונים, לא זוהו מקרי תחלואה בשפעת. לשם השוואה, בחודשים נובמבר-דצמבר אשתקד בתי החולים היו מלאים בחולים בעקבות השפעת.

מומחים מעריכים כי הדבר נובע מאחר ומגיפת הקורונה דרשה מהציבור היגיינה מוגברת שלא השאירה לחיידקי השפעת לאן ללכת. בנוסף, הריחוק החברתי, הסגרים והחשש של אנשים ממגע או קרבה עזרו לעצור את מחלת השפעת השנה, ויעזרו גם לעצור את הקורונה.

בנוסף, הגורם הנוסף שיכול היה לתרום למספר השפעת הנמוך הוא המגבלה על טיסות בינלאומיות שלדעת המומחים "שיבשה את תפוצת השפעת העולמית".

מדענים מקווים כי שיבוש עונות ההצטננות והשפעת בשנה האחרונה יכול לסייע בחשיפת מידע חדש על התנהגותם והעברתם של הווירוסים. במרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אמרו כי "מדובר על ניסוי טבעי עבור הרבה נגיפי נשימה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים