שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » הקורונה לא בלמה את העלייה במחירי הדירות
אכזבה
עם פרוץ המשבר הכלכלי הייתה תקווה כי הנה הגיע הדבר האמיתי, זה שיבלום לאחר מאבק של שנים את העלייה במחירי הנלד"ן – תקוות לחוד ומציאות לחוד
מחירי הדיור מאמירים | צילום: By Andrey_Popov, שאטרסטוק

לא מעט אנשים בישראל הביעו תקווה עם פרוץ נגיף הקורונה וההבנה האולטימטיבית כי מדובר באירוע גלובלי שעשוי להשליך על מצב הכלכלה בארץ ובעולם, כי הנה לנו המתכון המושלם לשבירת שוק הנדל"ן בישראל שרבים וטובים ניסו את כוחם מולו וללא הצלחה.

ההיגיון הצרוף והמחשבה שחלחלה במוחם של רבים העושים בתחום היה כי המשבר הכלכלי שהביא עמו נגיף הקורונה ישפיע במוקדם ובמאוחר גם על ענף הנדל"ן ויביא לבלימת המחירים בשוק הדירות בישראל. אלא שתקוות ומציאות לחוד.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודשים יוני 2020 -יולי 2020 נרשמה עליה של אחוז 1 בלבד במחירי הדירות לעומת עסקאות שבוצעו בחודשים מאי – יוני 2020. מסיכום הנתונים עולה כי עד חודש יולי ובמשך השנה שקדמה 2020 נרשמה עלייה של 2.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (יוני 2019–יולי 2019).

בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי אזורים הכוללים גם מכירת דירות 'יד שניה' בחודשים יוני 2020-יולי 2020 לעומת החודשים מאי 2020-יוני 2020, נמצאו עליות מחירים במחוזות: ירושלים 2.2%, חיפה 1.9%, תל אביב 1.3%, דרום 0.7% וצפון 0.4%; לעומתם מחוז מרכז נותר ללא שינוי.

עם זאת בכל הקשור לבנייה חדשה נרשמה ירידה של 3.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה אז נרשמה ירידה של 1.3%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים