שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הקורונה תקדם החזרת השבויים מהחמאס?
מחווה הומניטרית
בימים האחרונים דווח, על התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לחמאס בכל הקשור להחזרת גופות החיילים גולדין ושאול והשבת האזרחים מנגיסטו והישאם א-סייד ארצה, זאת על רקע מחוות הומניטריות ישראליות בצל איום הקורונה על הרצועה
לוחמי חמאס עוטים מסכות מחשש להידבקות בקורונה בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

בימים האחרונים דווח, על פריצת דרך במגעים בין ישראל לחמאס שעשויה להוביל להשבת גופות החיילים גולדין ושאול שנהרגו במבצע "צוק איתן" וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס וכן השבת האזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד המוחזקים גם הם בידי חמאס ארצה.

על פי הדיווחים, מסתבר כי משבר הקורונה הפציע עם חלון הזדמנויות חדש ברצועה, זאת לאחר שחמאס מבין, כי בימים אלו בהם יחד עם העולם היא נאלצת להתמודד עם נגיף הקורונה הקטלני, נהרי שנקיטת צעדים הומניטריים בימים אלו, תזכה אותה בנקודות בינלאומיות ברמה האסטרטגית ויהיה בכך, בכדי לעורר אמפתיה וסיוע הומניטרי בינלאומי לרצועה הסובלת מתשתיות ירודות במיוחד.

במקביל דווח, כי ישראל הכשירה עשרות אנשי רפואה מהרצועה להתמודדות בהצלחה עם הנגיף.

יצוין, כי בעוד העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" דיווח, כי ישראל הביעה נכונות לשחרור "כלל הנשים והילדים האסירים מתחת לגיל 18 בעוד כאשר נותר כעת רק לדון במספר האסירים הביטחוניים המבוגרים אותם דורש חמאס לשחרר", בתמורה לשחרור שני האזרחים המוחזקים בידי חמאס והעברת פרטים על גופות החיילים", הרי העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח, כי שחרורם של האסירים המבוגרים, הנשים והילדים על ידי ישראל יתבצע אך ורק בתמורה לקבלת מידע בלבד אודות גופות שני החיילים.

על רקע הדיווחים בנושא, ניסינו לקבל את תגובתם של שרי הממשלה וחברי הקבינט המדיני-ביטחוני, אך כולם בחרו למלא פיהם מים. למרות שאף אחד מהם לא בחר להכחיש או לאשר את דבר המגעים, העובדה כי אף גורם בכיר בממשלה לא מוכן לתקוף או לתמוך ביוזמה – אומרת דרשני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים