שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » "הקור בארה"ב גרם לנזק של מאות מיליונים"
מומחי לאומי
לאומי: "הקור קיצוני בארה"ב גרם לנזק המוערך במאות מיליוני דולרים לסקטור האנרגיה"
תגיות:
אנרגיה | צילום: petrmalinak, שאטרסטוק

ד"ר גיל מיכאל בפמן מתייחס הבוקר בסקירת הנפט השבועית לעלייה במחירי הנפט: " העלייה במחירי הנפט מעלה את הכדאיות של יצרני הנפט לסטות ממכסות הייצור. להערכתנו, שיתוף הפעולה בין חברי קבוצת OPEC+ ימשך על אף חילוקי הדעות הנראים כעת. עם זאת, אנו צופים כי בפגישה הקרובה ב-4 למרץ ערב הסעודית תחליט על הפסקה של קיצוץ תפוקת הנפט שלה מעבר למכסות OPEC כבר בחודש אפריל, זאת לאחר שהיא התחייבה על קיצוץ של מיליון חביות ביום מעבר למכסות בחודשים פברואר-מרץ." עוד הוא מוסיף כי "במידה וחברי OPEC+ יחליטו על חזרה להסכם המכסות המקורי, שהתקבל באפריל 2020, אזי היצע הנפט בשוק צפוי לגדול בהמשך השנה, מה שימנע עלייה נוספת במחירי הנפט במהלך הרביע השני של השנה".

במבט קדימה צופה בפמן כי "במידה וערב הסעודית ושאר חברי OPEC+ ימשיכו לציית למכסות, הפורמליות והוולונטריות, הדבר יאפשר רמת היצע שתתמוך ברמת המחירים הנוכחית. בפרט, לאור המדיניות של הממשל החדש בארה"ב אשר צפוי לפעול כנגד הרחבת פעילות הפקת הנפט והולכתו. כנגד, כפי הנראה שעיראק לא תעמוד בהתחייבותה לפצות על אי הציות למכסות, מה שעשוי להגביר את המתחים בין חברי הקבוצה ולהביא בהמשך להגדלת היצע הנפט, ככל הראה במהלך הרביע השני של השנה, זאת באופן שהשוק לא מתמחר סיכון זה".

מצוין כי "מחיר הנפט מסוג BRENT עלה מכ-62.11 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-19/2/2021 לכ-64.43 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-26/2/2021 ומחיר חבית מסוג WTI עלה מכ-59.24 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-19/2/2021 לכ-61.50 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-26/2/2021".

"הקור קיצוני בארה"ב גרם לנזק המוערך במאות מיליוני דולרים לסקטור האנרגיה. חברת Occidental Petroleum חשפה כי יצור הנפט שלה במהלך השבוע בו חל הקור הקיצוני התכווץ ב-25,000 חביות ביום. פגיעה זו בבתי הזיקוק הביאה לעלייה במחירי דלקים בחלק מהאזורים התלויים בבתי זיקוק אלו; כך למשל מחירי הדלק בקליפורניה החלו לעלות, על אף שיש לה גם בית זיקוק משלה, ומחירי הדלק באריזונה צפויים לעלות גם כן מאחר והיא מסתמכת על בתי הזיקוק של קליפורניה ושל טקסס. בנוסף, הפגיעה בבתי הזיקוק צפויה להביא לירידה בהיצע הדלקים בארה"ב בשבועות הקרובים, ומספר סוחרי אנרגיה מנצלים הזדמנות זו לייבא תזקיקים שונים ודלק מטוסים מיבשות אחרות".

"השפעת עצירת הפעילות של בתי הזיקוק בארה"ב במהלך גל הקור הקיצוני החלה להשפיע אף על יצרני הפלסטיק באסיה בשל עליית מחיר הנפטא שהוא חומר גלם מרכזי עבורם. ארה"ב היא ספקית עיקרית של נפטא ופרופן לאסיה, שהם חלק מתזקיקי הנפט המהווים חומרי גלם למפעלי פטרוכימיה לייצור מוצרים מפלסטיק, ומחירם עלה בשל הירידה באספקתם מארה"ב הנובעת מעצירת פעילות בתי הזיקוק. להערכתנו, מחיריהם של תזקיקי נפט אלה צפויים להישאר גבוהים במהלך השבועות הקרובים, מאחר ואספקתם תלויה בין השאר בהיקף הפעילות של בתי הזיקוק בארה"ב אשר נפגע בשל מזג האוויר הקיצוני".

לסיכום מציין בפמן כי "תפוקת הנפט של ארה"ב צפויה לחזור למסלול של צמיחה לאחר ההאטה שנרשמה בשל מזג האוויר הקיצוני, מה שצפוי "לאתגר" את רמת המחירים הנוכחית. נראה שהשוק כבר מתמחר במידה רבה מאוד היווצרות של גירעון עתידי. ההתקדמות לקראת שיווק גלובלי מגוון הולך וגדל של חיסונים, שניתן לשנע בקלות, ולהביא למדינות העולם המתפתח במחיר נמוך, מהווה איתות חשוב לגבי פוטנציאל עליית הביקוש לנפט גולמי בהמשך, מה שגלום כבר כיום במידת אופטימיות גבוהה מאוד "בקונצנזוס" מחירי הנפט. בהתאם לכך, החוזים העתידיים אשר מתאפיינים כרגע באופטימיות לטווח הקצר, צופים ירידה מסוימת במחיר הנפט בטווח הבינוני והארוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים