שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הקלה על מבחני הכנסה נוספת לנכי צה"ל
אושר סופית
מדובר בהצעה ממשלתית אליה מוזגה הצעה פרטית של ח"כ אופיר כץ. 17 תמכו בהצעה ללא מתנגדים
כסא גלגלים, נכה | צילום: VGstockstudio, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק "הקלת מבחני הכנסה נוספת על נכי צה"ל לצורך קבלת גמלה". מדובר בהצעה ממשלתית אליה מוזגה הצעה פרטית של ח"כ אופיר כץ. 17 תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

בדברי ההסבר להצעה הפרטית נכתב: "נכי צה"ל אשר איבדו את יכולתם להתפרנס עקב נכותם זכאים לתגמולי מחייה שונים, בכפוף למבחן הכנסה. על פי החוק הקיים, כשנכה מקבל הכנסות ממקורות נוספים (לדוגמה: קצבה מביטוח לאומי או הכנסה מבעלות על נכס), הכנסתו הנוספת מקוזזת מתוך תגמול המחייה המשולם לו. למעשה, מבחן ההכנסה מונע מנכי צה"ל נצרכים לקבל הכנסה נוספת ממקור אחר אלא במחיר של קיזוז הכנסתם כולה או חלקה מהתגמול המשתלם להם. כלומר נכי צה"ל המקבלים תגמולי מחייה נאלצים להסתפק בתקציב מחייה מצומצם מאד, ואינם יכולים להגדיל את הכנסתם מעבר לסכום מסוים".

"מבחן ההכנסה משולל הגיון משום שאילו הנכה לא היה נפצע ומאבד את יכולתו להתפרנס בכוחות עצמו, הכנסותיו השוטפות היו כוללת גם את הכנסותיו מעבודתו וגם את ההכנסות ממקורות נוספים להם זכאי. הכנסות נוספות של אדם, ובפרט של נכי צה"ל, לא אמורות לשמש תחליף להכנסותיו הבסיסיות".

חבר הכנסת אופיר כץ: "עשינו היום משהו חשוב, טוב, והכי ישראלי שיכול להיות. אנחנו מסייעים לאלו שהקריבו למען המדינה. מגיע להם לחיות את חייהם בכבוד, ולקבל את הביטחון הכלכלי לכך. מודה לשר הביטחון גנץ על קידום הנושא, וליו״ר ועדת עבודה ורווחה אפרת רייטן. שנזכה להעביר עוד חוקים רבים חשובים כמו זה".

שר הביטחון בני גנץ בעקבות אישור "חוק מבחן ההכנסה" לנכי צה"ל: "השלמנו היום עוד צעד ברפורמה החשובה של נפש אחת – כשאנו מאפשרים לנכי צה"ל לצאת לעבודה, ולהמשיך לקבל את תגמולי המחיה במקביל. זהו צעד שיקומי ראשון במעלה, שיוציא אלפי נכים לשוק התעסוקה, וישפר גם את מצבם הכלכלי. אני מבקש להודות לכלל חברי הכנסת שתמכו בהצעת החוק, נמשיך לקדם את רפורמת נפש אחת, על כל רבדיה".

ארגון נכי צה״ל בתגובה למעבר בקריאה שניה ושלישית של הצעת החוק לביטול מבחן ההכנסה: "יום היסטורי לפצועות ופצועי צה״ל! לאחר שנים של מאבק שניהל ארגון נכי צה״ל לביטולו של מבחן ההכנסה, מבחן שערורייתי, מהרעים בתולדותיה של ישראל, בוטל היום המבחן שפגע קשות בשיקומם של פצועות ופצועי צה״ל לאורך השנים. ביטול מבחן ההכנסה הוא חלק משמעותי מרפורמת נפש אחת, אשר הביאה וממשיכה להביא שינוי עומק עבור פצועות ופצועי צה״ל".

"אנו מודים לשר הביטחון בני גנץ וצוותו, לשר האוצר אביגדור ליברמן וצוותו, ליו״ר ועדת העבודה והרווחה ח״כ אפרת רייטן, ליו״ר ועדת חוץ וביטחון ח״כ רם בן ברק, לח״כ אופיר כץ וח״כ אופיר סופר ולח״כ יריב לוין, שקידמו את הנושא במסדרונות הכנסת והממשלה".

"ביום זה חשוב לנו להודות גם לראש אגף שיקום במשרד הביטחון לימור לוריא, וכן לאלוף במיל׳ אייל בן ראובן, לח״כ לשעבר עוזי דיין ולח״כ לשעבר ד״ר ענת ברקו, ח״כ משה מטלון שפעלו רבות למען הנושא לאורך השנים. לחוק ההיסטורי שותפים רבים בתוך ארגון נכי צה״ל, ביניהם יו״ר הארגון עידן קלימן שמוביל את הנושא שנים רבות, הנהגת הארגון, עובדיו ורבים נוספים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים