שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקלות יינתנו במאגר נותני האשראי
בשורה
בשורה למאות אלפי נפגעי משבר הקורונה: ביוזמת חברי הכנסת מרגי ואזולאי ינתנו הקלות במאגר נותני האשראי
מסגרת אשראי | צילום: shutterstock

לאחר מאבק ממושך מול בנק ישראל הצליחו חה"כ יעקב מרגי וינון אזולאי (ש"ס) להביא בשורה עבור מאות אלפי אזרחים שנפגעו כלכלית עקב משבר הקורונה.

בסיכום מול בנק ישראל הוחלט כי יינתנו הקלות במאגר נותני האשראי – כך שבששת החודשים הקרובים, עד 1.7.2021 – נותני האשראי ימשיכו לסמן את העסקאות בגין קורונה. הסימון נועד לסייע לנותני האשראי וללשכות האשראי (לעניין מודלי הדירוג), להבדיל בין מידע שלילי כתוצאה מקשיים כלכליים על רקע משבר הקורונה לבין מידע שלילי שמקורו אינו ממשבר זה.

הישג נוסף של חברי הכנסת אזולאי ומרגי: בנקים יצטרכו לנהוג בשקיפות בנושא אל-תור – א. בנק ישראל יפרסם לציבור, באתר של בנק ישראל, מידע בנוגע למיקומם של עמדות האלתור (עמדות להפקדת שיקים לא דחויים באמצעי לא דיגיטלי) בהתייחס לכל בנק, ככל שיש עמדות כאלו. ב. בנק ישראל יפרסם הנחיה למערכת הבנקאית לפרסם באתריה את עמדות האל-תור ושינויים במיקומן ו/או בפריסתן. ג. בכל מקרה בו ירצה בנק לבטל עמדת אל-תור, הוא יידרש ליידע את בנק ישראל.

חברי הכנסת מרגי ואזולאי מסרו: "מאות אלפי אזרחים נאנקים כלכלית תחת המשבר האיום שיצר נגיף הקורונה, הישגים אלו יקלו על כל אותן משפחות בכך שמעמדם מול הבנקים וחברות האשראי לא ייפגע והם יוכלו להמשיך ולהתקיים בכבוד. בנוסף לכך בשורות אלו יובילו לשקיפות של המערכת הבנקאית כולה לטובת אזרחי ישראל כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים