שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הקלות למחוסנים ומחלימים השבים מחו"ל
אושר בוועדה
אלו הקריטריונים: מחוסנים בחיסון שלישי, מחוסנים בחיסון שני עד חצי שנה מיום קבלת המנה השנייה. מחלימים, עד חצי שנה מיום ההחלמה. מחלימים מחוסנים בחיסון אחד
אדם בבידוד | צילום: Deliris, שאטרסטוק

ועדת העבודה והרווחה אישרה את צו בריאות העם הקובע הקלות למחוסנים ומחלימים בחובת הבידוד לשבים מחו"ל. על פי הצו שיכנס לתוקף מחר (3.9), בעת שובם ממדינה שאינה מוגדרת אדומה (איסור יציאה), הנכללים בקבוצות הבאות לא ידרשו לבידוד מלא, אלא לבידוד של 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית של הבדיקה שבוצעה בנמל התעופה:

  1. מחוסנים בחיסון שלישי.
  2. מחוסנים בחיסון שני עד לטווח של חצי שנה מיום קבלת המנה השנייה.
  3. מחלימים, עד חצי שנה מיום קבלת תעודת ההחלמה- על פי מועד בדיקת PCR חיובית.
  4. מחלימים שקיבלו לאחר החלמתם מנת חיסון.

יו"ר הוועדה ח"כ רייטן מרום בירכה על ההקלות ואמרה: "בעת אישור הצו הקודם ביקשנו להביא בחשבון את השינויים האחרונים במפת המוגנות ולשקול הקלות בחובת הבידוד למוגנים על פי נתונים ומידע אפידימיולוגי עדכני. אנחנו מברכים על הצו הנוכחי ומבקשים לשמוע את הנתונים והשיקולים שהביאו לחתימתו".

בדיון הובהר שהגדרת 'מחלים' יכולה להינתן על פי תוצאות בדיקת PCR חיובית בזמן המחלה או על פי ממצאי בדיקה סרולוגית המראים על מחלה בעבר.

ד"ר שרון אלרעי פרייס , ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה בדיון: "כשהתחיל הגל הרביעי ראינו תחלואה רבה בקרב מחוסנים ששבים מחו"ל. האסטרטגיה בהתחלה הייתה לפעול לפי מידת הסיכון במדינות מסוימות, אבל בשלב מסוים הבנו שאנחנו חייבים להכניס לבידוד את החוזרים כמעט מכל העולם, כולל מחוסנים. הנתונים מהשבועות האחרונים מראים ש- 91% מהמחוסנים שחזרו חולים היו למעלה מחמישה חודשים אחרי החיסון השני. הסיכון של מחוסנים 'טריים' בחיסון שני או מחוסנים בחיסון שלישי לחלות נמוך מאוד.

החשש מווריאנטים חדשים עדיין תקף ויש לנו אחריות להכניס מדינות שבהן קיימים וריאנטים כאלה לרשימת המדינות האדומות, אבל אנחנו שמים את זה בצד כרגע".

עוד הבהירה אלרעי פרייס כי כלל ההגדרות של 'מוגנים' עתידות להשתנות בקרוב, כך שהחל מה-1 באוקטובר, גם תו ירוק שתוקפו כרגע מוגדר עד סוף השנה יקוצר על פי הקריטריונים המפורטים לעיל: "היום אנחנו מבינים שלמוגנות יש תוקף"

טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות: "אנחנו מברכים על ההחלטה המתבקשת. לוח הזמנים כאן לא מקרי, השינוי בגישה והסרת הבידוד המיותר מתרחשת אחרי שהוגש על ידינו בג"צ והמדינה הייתה אמורה להשיב לטענות המוצגות בו". עוד ביקשה לאופר להציף שוב את הפגיעה הכלכלית בעסקים רבים בתחומה עקב השינויים התכופים בצווי הקורונה: "נגרם לנו נזק כלכלי אדיר ואני מבקשת שהוועדה תקרא למדינה לקבוע פיצויים לעסקים שנפגעו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים