שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הקלות לעזה: מרחב הדיג וציוד הומניטארי
חוזרים לשגרה
הוחלט לאפשר הכנסת ציוד הומניטארי בלבד, מעברם של חולים לטיפולים מצילי חיים, עובדי ארגונים בינלאומיים ועיתונאים זרים, פתיחה של מרחב הדיג ל-6 מיילים
תגיות:
דיג בעזה | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

באישור הדרג המדיני ובהתאם להנחיית שר הביטחון, הוחלט לאפשר החל מהיום (שלישי) הכנסת ציוד הומניטארי בלבד: ציוד רפואי, מזון, תרופות, ודלקים לסקטור הפרטי, דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה. לפי שעה, לא יתאפשר ייצוא סחורות מרצועת עזה.

בנוסף, הוחלט לאפשר החל ממחר מעברם של חולים לטיפולים מצילי חיים, עובדי ארגונים בינלאומיים ועיתונאים זרים דרך מעבר ארז. כמו כן, הוחלט על פתיחה של מרחב הדיג ל-6 מיילים ימיים, החל ממחר בשעה 6:00 בבוקר. "הצעדים האזרחיים הבסיסיים שאושרו על ידי הדרג המדיני, מותנים בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית", נמסר.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ, חתם על חמישה צווים מנהליים לתפיסת ציוד אשר על-פי החשד נעשה ניסיון להבריחו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום בימים שלפני תחילת הלחימה ברצועה, וזאת בעקבות פעילות משולבת של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) שבמשרד הביטחון, שירות הביטחון הכללי ורשות המעברים. בין היתר נתפסו משלוחים של חומרים מסוג אשלגן כלוריד, גליצרין, פוליאוריתן, פוליאסטר, פיברגלס וכן ציוד תקשורת.

הציוד שנתפס נחשב לציוד דו-שימושי (יכול לשמש לצרכים אזרחיים וגם צבאיים) ועל-פי החשד היה מיועד למערך הייצור של הזרוע הצבאית של חמאס. מתחילת השנה חתם שר הביטחון על יותר מעשרים צווים מנהליים לתפיסת ציוד שנעשה ניסיון להבריחו לרצועה בחשד שנועד לשימוש חמאס וגורמי טרור אחרים בעזה.

כמו כן חתם שר הביטחון על צו לתפיסת זהב בשווי של למעלה ממיליון ש"ח, אשר נעשה ניסיון להבריחו מתוך רצועת עזה לאזור יהודה ושומרון כשהוא מוסלק בצורת מסמרים בתוך משטחי עץ. תפיסה זו מצטרפת לשני צווים מנהליים עליהם חתם שר הביטחון לפני שבועיים, לתפיסת מטילי זהב במשקל כולל של 13 ק"ג, אשר נתפסו גם הם לאחר שנעשה ניסיון להבריחם מרצועת עזה לאזור יהודה ושומרון, כשהם מוסתרים. על-פי החשד הברחות הזהב מרצועת עזה לאזור יהודה ושומרון הן חלק מהמאמצים של חמאס ברצועה לממן פעילות של ארגון הטרור באיו"ש, ושווי התפיסות נאמד במיליוני שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים