שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקלפיות בסוריה נסגרו – תוצאות עוד יומיים
תראו מופתעים
התוצאות הסופיות של "ניצחון סוחף" לבשאר אסד, הרודן הרצחני השולט במדינה משנת 2000, כבר ידועה מראש
בשאר אסד | צילום: John Wreford, שאטרסטוק

בסוריה נסגרו אמש קלפיות ההצבעה בבחירות לנשיאות המדינה. הקלפיות, שנפתחו בשעה 07:00 בבוקר אמורות היו להיסגר ב-19:00 בערב, אלא שוועדת הבחירות המרכזית הודיעה על הארכת ההצבעה בחמש שעות, עד חצות, בשל "ההיענות הרבה". תוצאות ההצבעה הרשמיות צפויות להתפרסם בתוך יומיים.

התוצאות הסופיות של "ניצחון סוחף" לבשאר אסד, הרודן הרצחני השולט במדינה משנת 2000, כבר ידועה מראש. מדובר במערכת הבחירות הראשונה לנשיאות שהתנהלה במדינה מאז פרצה מלחמת האזרחים, שגבתה את חייהם של יותר מחצי מיליון סורים, הוציאה יותר משישה מיליון פליטים מהמדינה וגרמה להרס חסר תקדים.

ההצבעה בבחירות החלה למעשה כבר ביום חמישי, כשהראשונים להצביע היו עובדי שגרירויות סוריה ברחבי העולם. לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, 12,102 קלפיות פעלו בכל מחוזות סוריה, ויותר מ-18 מיליון אזרחים היו רשאים להצביע.

ארצות הברית ומדינות אירופה הודיעו שהן לא יכירו בתוצאות הבחירות, אך אסד התייחס לכך בביטול ואמר בסיום הצבעתו: "הערך של האמירות האלו הם אפסיים". השליט הצביע בדומא, פרבר בבירה דמשק שהותקף על ידו בנשק כימי במהלך המלחמה של המשטר במורדים והאזרחים.

הממשל בסוריה טוען כי הבחירות היום, בעיצומה של מלחמת אזרחים ומשבר כלכלי חריף, הם ההוכחה שהמדינה מתפקדת באופן נורמלי. למרות המידע כי לבחירות הנוכחיות הגישו את מעמדותם 51 תושבי סוריה, אך בית המשפט אישר רק ל-3 מועמדים לרוץ לנשיאות. במדינה מדווחים כי כלי התקשורת כלל לא נותנים במה והתייחסות לשני המועמדים האחרים.

בפעם האחרונה שהתרחשו בחירות בסוריה היה זה בשנת 2014, כשהמדינה הייתה עדיין בשיא מלחמת האזרחים. לדברי הרשויות השתתפו בבחירות 73 אחוז מבעלי זכות ההצבעה כאשר אסד גרף 88 אחוז מהקולות. הפעם בסיוע רוסיה השתלט אסד על מספר אזורים נוספים ממה שהיה בשטחו בשנת 2014, ולכן בחירתו נראית מובטחת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים