שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הקם עוד היום ועדת חקירה ממלכתית"
טסלר ופינדרוס
נציגי יהדות התורה יעקב טסלר ויצחק פינדרוס מצטרפים לגפני בדרישה נחרצת לראש הממשלה: "הקם עוד היום ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון מירון"
נתניהו במירון | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס וח"כ יעקב טסלר, פנו לראש הממשלה נתניהו לאחר ההצבעה בוועדה המסדרת, בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית עוד היום. "בהמשך למכתבו של יו"ר יהדות התורה, ח"כ הרב משה גפני הי"ו וכיהודה ועוד לקרא", כתבו לנתניהו.

"בהחלטת הגוש הצבענו היום נגד הצעת 'יש עתיד' על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון מירון. הצבעה זו כחלק מגוש הליכוד והמפלגות החרדיות הייתה בניגוד לצו המצפון וללב שותת הדם, נוכח האסון הנורא בו קיפחו את חייהם ארבעים וחמישה קורבנות. שאלות המשפחות השכולות ותהיות הציבור העולות מאליהן, דורשות בדיקה וחקירה, ללא טיוח וללא משוא פנים".

"אנא מנע דיונים מיותרים בכנסת והפיכת הקמת הוועדה לכלי ניגוח פוליטי. הבא עוד היום החלטה על הקמת ועדה לפי חוק ועדות חקירה שתבחן את הטעון חקירה ותבדוק את הטעון תיקון, למען הסדרת המקום מבחינה הלכתית, הנדסית ובטיחותית, תוך התייחסות ורגישות לקדושת האתר ולחשיבותו. לצד זאת ולצד שאר פעולות החקירה הנדרשות, צריכה לבוא באופן מידי החלטה ממשלה על לקיחת אחריות ממשלתית על אתר ציון הרשב"י במירון לאלתר", לשון המכתב.

יו"ר יהדות התורה משה גפני פנה לנתניהו בשבוע שעבר וכתב כי "מאז האסון נשמעו קריאות בציבור ובנבחריו שתוקם ועדת חקירה, הן לנוכח מימדי האסון והשבר הנורא והן לאור העובדה שהקשיים בהסדרת המקום נדונו משפטית וכן פורסם בעניין דו"ח של מבקר המדינה לפני כעשור. אני גם התרעתי במשך שנים על ההזנחה של המקום הקדוש, וההפקרות התשתיתית שקיימת בו".

"אתמול קיימה הוועדה הזמנית לענייני כספים דיון לבירור האסון במירון והצעות לפתרון. כלל חברי הכנסת שהשתתפו בדיון סברו שהדרך הנכונה לנקוט בה היא הקמת ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968. במקביל בכוונתי להמשיך בדיוני ועדה בנושא זה על מנת שנוכל להציע פתרונות לעתיד שמקרה מסוג זה לא יחזור על עצמו".

"אף אני סבור שזו הדרך הנכונה שתוכל להשיג גם פתרון משפטי לגבי סוגיות ההקדשים והבעלויות במירון, וגם נחמה לבני משפחות ההרוגים שאסון מעין זה לא יישנה ככל שהמלצות ועדת החקירה ייושמו לעתיד לבוא באירועים דומים במקומות קדושים".

"אני פונה אליך בבקשה שתעלה על סדר יומה של הממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, על מנת שזו תחקור את האסון במירון ותציע הצעות שיאפשרו את הסדרת המקום מהבחינה ההלכתית, ההנדסית והבטיחותית, ועל מנת שניתן יהיה ליישם את המלצותיה בהקדם האפשרי. בטוחני כי אסון מירון נגע לליבך וכי תשקול את בקשתי בכובד ראש", דברי גפני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים