שיתוף
תגובות
יהדות » הקמפיין המרגש שחיבר רבבות בארה"ב ללימוד הלכה
דרשו
בקמפיין המקורי של 'דרשו' מתוארות סיטואציות ריאליסטיות מחיי היום-יום של כל יהודי, שמאוירות באופן שובה-לב וממחישות את הצורך לדעת "לחיות כמו יהודי"
קמפיין דרשו

הקמפיין המיוחד והמרגש ביידיש ממחיש סיטואציות מחיי היום יום באמצעות איורים ריאליסטיים המציגים דילמות הלכתיות. את הקמפיין מלווה הסלוגן "לחיות כמו יהודי" והוא מכיל תיאור קצר של סיטואציות שונות מחיי היום-יום. מטבע הדברים, הסיטואציות מתרחשות במקומות בארה"ב, אם זה הרי הקטסקילס, בתים בארה"ב, וכו'. אולם שני איורים מציגים דווקא איורים מלאי חן ממאה שערים שבירושלים.

באיורים מוצגת סיטואציה שעשויה לקרות בכל בית כאשר בליל שבת, אש מנרות השבת נתפסת על המפה. השאלה שעולה מיידית היא כיצד מותר ונכון לכבות את האש. סיטואציה נוספת מתארת מצב שבו ילדים משחקים בכדור בהרי הקטסקילס בשבת אחר הצהריים, כאשר במהלך המשחק הכדור נתקע על העץ, מה שמעלה את השאלה האם מותר להוריד את הכדור באמצעות מקל.

סיטואציה נוספת מתארת דילמה שמתעוררת דווקא בט"ו בשבט כאר עולה השאלה על איזה פרי לברך קודם, ומה סדר הברכות המדויק. משם ניתן לפגוש סיטואציה נוספת מתרחשת באולם שמחות, ומתארת מצב שבו על ידו של ילד נדבק כתם של צבע ועוד שלל שאלות שעולות במקום, כמו דלי שבור, ונטילה על תחבושת.

סיטואציה נוספת מתארת מצב שכולם מכירים כאשר המשפחה יושבת בסוכה ופתאום דבורה פולשת פנימה ומעוררת בהלה רבה. האם ואיך מותר להוציא את הדבורה מהסוכה. סיטואציה נוספת מתרחשת בחג הסוכות כאשר כל יהודי שואל את עצמו מה ההבדל בין אתרוג ולולב כשרים למהודרים.

לצד הסיטואציות בארה"ב, יש גם שתי סיטואציות שמתרחשות בישראל. סיטואציה מעניינת מתרחשת בחנות ישנה ומלאת חן ירושלמי במאה שערים, כאשר מתעוררת שאלה בעקבות רצועת תפילין שנסדקה. סיטואציה נוספת מתרחש בבתי אונגרין בירושלים ובה נראית סיטואציה של מצב שבו הציצית של אחד הילדים נחתכה ומעלה שאלה כיצד לנהוג.

"מדובר בקמפיין מיוחד במינו שעשינו כבר בסיום הש"ס האחרון ועורר תגובות יוצאות דופן, ולכן החלטנו יחד עם הנהלת דרשו להמשיך את הקו שלו גם לקראת תחילת המחזור השלישי בדף היומי בהלכה" אומר מנכ"ל חברת 'דארט-מדיה' ר' דיוויד קאופמן.

"המטרה היא לחשוף את הצופה לעולמו של מי שיודע הלכה ויודע כיצד חיים כמו יהודי" הוא מסביר. "את הקמפיין מלוות סצינות ריאליסטיות מחיי היום יום, שממחישות דילמות שונות שכולנו מכירים ומעלות תהיות הלכתיות שמחדדות את הצורך לדעת הלכה כמו שצריך כדי לא לעבור על איסורי תורה".

1
צילום:
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים