שיתוף
תגובות
דעות » הקמפיינרים ששוריינו ושיתוף הפעולה שנרקם
זירה פוליטית
אזרחי ישראל נשמו השבוע לרווחה עם אישור החוק שסיפק לממשלה חמצן לעוד ארבעה חודשים, אך ל'בחזית' נודע כי ברגע שלפני תמונת המצב הייתה רותחת מתמיד • בלעדי
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

בתסריט הבלהות ביותר לא דמיינו בעת הקמת הקואליציה שאלו יהיו המאפיינים שילוו את ברית הדמים של יצור הכלאיים 'הליכוד – כחול לבן'. ברור שאף אחד לא העלה בדעתו שהקואליציה תמלא את ימיה ותגיע לסוף דרכה כשהמושכות בידיו של בני גנץ, אך את עוצמת רעשי הרקע הצורמים ומחרישי האוזניים, קשה היה לצפות.

הכנסת אמנם דחתה השבוע את הקץ בעוד 4 חודשים, כשהאפשרות להעביר את התקציב נדחתה עד חנוכה, אלא שעדיין הגענו לרגע הזה בו כולם מבינים שאנו נמצאים כבר בשלבי הגסיסה של הממשלה, כאשר אפילו הנשמה מלאכותית לא תצליח כבר להחזיר אותה לנשום בכוחות עצמה.

בשבוע החולף היינו כל כך קרובים לבחירות, עד שאנחנו יכולים לדווח כי בכירים במערכת הפוליטית מאשרים את השמועות לפיהן מפלגת כחול לבן כמעט סגרה עם צוות קמפיין ועם אנשי המקצוע שליוו אותה בבחירות האחרונות, רונן צור ורונן משה, שילוו אותה גם בבחירות העומדות לקראתנו לשלום. אמנם בכחול לבן הכחישו את זה, אם כי בשיחה עם מקורות במפלגה, ניתן לזהות בהחלט לאיזה כיוון הרוח נשבה השבוע.

לא רק בכחול לבן התכוננו בשבוע החולף לבחירות, גם בשאר המפלגות תיזזו השבוע לקראת קמפיין. כשנתניהו הבין שבמערכת בחירות בזמן קורונה לא ניתן למלא אולמות ולזכות בקריאות עידוד ותשואות בסגנון "ביבי מלך ישראל", או אז החל בשלב הסיורים בשווקים וברחובות הומי האדם, גם על מנת לנסות ללמוד את השטח מקרוב וגם כדי להתחכך עם קהל היעד שלו.

כששאלתי גורם בכיר ביש עתיד האם יש סיכוי שיש עתיד תרוץ ביחד בבחירות עם ליברמן בסגנון 'הליכוד ביתנו' הזכורה לנו מבחירות 2013, שכן שניהם עם ערכים מקבילים ועם קהל יעד זהה, הוא השיב בהכחשה נמרצת: "לא נרוץ איתם במשותף. נכון שיש לנו הרבה ערכים משותפים, אבל אין שום סיכוי שנרוץ ביחד. ליברמן הופך את הערכים לקמפיין, ואנחנו אין שום סיכוי שנשמיץ ציבור שלם עבור קמפיין – זו דרך חיים שאנחנו מאמינים בה. אם כי אנו לא שוללים שיתופי פעולה קואליציוניים בעתיד".

בליכוד אגב, דוחים לחלוטין את הטענות לפיהן החליט נתניהו שלא ללכת לבחירות בגלל ח"כ בנט ששועט בסקרים כלפי מעלה. "לפני שבועות אחדים, בימים בהם הליכוד עמד על 40 מנדטים בסקרים, גם אז לא הלכנו לבחירות, על אף שהמספרים מבחינת בנט יותר 'התאימו' לנו ליציאה לקמפיין, אז למה לקשר את זה עכשיו לבנט", תהה בפני בכיר בליכוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים