שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הקמת גוף אחד לניהול מירון – דרישה שלנו"
ליצמן
האם השרים והח"כים החרדים תומכים בהפקעת אתר מירון? חלקם מסרו שתתקיים התייעצות סיעה, חלק טרם הגיבו, חלקם התחמקו וחלקם השיבו בנחרצות – כל התשובות
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

העיתונאי מענדי גרוזמן מ'כאן מורשת' פנה לכמה שרים וח"כים חרדים בשאלה האם הם תומכים בהפקעת אתר מירון. חלקם מסרו שתתקיים התייעצות סיעה, חלק טרם הגיבו, חלקם התחמקו וחלקם השיבו בנחרצות, כמו ח"כ יצחק פינדרוס שהשיב לשאילתה במילה אחת: "חובה".

השר יעקב ליצמן השיב כי "הצורך להקמת גוף אחד, יחיד ואחראי לניהול הר מירון ברור לכל וזו דרישה שלנו לאורך השנים. יהדות התורה תתכנס היום ותדון בדרכים ואפשרויות השונות ולפי זה נודיע". מלשכת סגן השר מאיר פרוש נמסר כי איננו עוסק בנושא עד תום ימי השבעה.

ח"כ משה ארבל מסר כי "כפתרון ביניים מיידי אני בוחן בימים אלו את הנדרש מבחינה חוקתית לתהליך הפקעה זמני למועדים מיוחדים למקומות הקדושים ובהקשר של אתר הרשב״י בז׳ באדר ולג' בעומר. בטווח הארוך הפקעת השטח והלאמתו צריכה להיעשות באופן שיעלה בקנה אחד עם החוק הקיים, ככל ובית המשפט יאשר זאת אחר בחינת סוגיית הזכויות הקנייניות אפשר שצעד זה יהיה אחד הצעדים למניעת האסון הבא".

"אך לא הצעד היחיד. הצורך בראיה מערכתית רחבה וביכולת של משרדי הממשלה השונים לדעת להסתנכרן היא הכרחית, למשל, כחלק מהליך ההסדרה הכולל יש מקום לבחון ביטול ההכרזה על השטח סביב הציון כשמורת טבע ושינוי ייעודו באופן שיבטיח את שלומם של המוני המתפללים חרף התנגדותם הצפויה של הארגונים הירוקים השונים", דברי ארבל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים