שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הקנצלרית לא תקיים פגישה עם ניצולי שואה
עניין השילומים
מדובר בכ–17 מיליארד דולר בערכים של היום, המהווים שליש מהסכם השילומים. לאחר איחוד גרמניה, נטלה על עצמה ממשלת גרמניה את כל ההתחייבויות והחובות של מזרח גרמניה
דגלי ישראל וגרמניה | צילום: argus, שאטרסטוק


לא תתקיים פגישה בין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שתגיע בימים הקרובים לביקור בישראל, עם קבוצה ובה ניצולי שואה, בני הדור השני, וארגוני ניצולים.

הקבוצה ביקשה לדון עם הקנצלרית היוצאת בעניין חובה של מזרח גרמניה לישראל על-פי הסכם השילומים, שלא שולם עד עצם היום הזה. שגרירות גרמניה בישראל השיבה כי הפגישה עם מרקל במהלך הביקור לא תתאפשר, עקב לוח זמנים צפוף ומגבלות הקורונה.

את הפגישה ביקשו צבי גיל, ניצול שואה, עיתונאי וסופר, וד"ר אהרון מור, דור שני, חוקר השבת רכוש יהודי מתקופת השואה, בעבר יועץ בכיר להשבת רכוש במשרד ראש הממשלה, מנהל אגף בכיר להשבת רכוש יהודי במשרד לאזרחים ותיקים (כיום שוויון חברתי) ובכיר במשרד האוצר.

הבקשה הוגשה בשם קבוצה של 19 אירגונים ויחידים, שעתרו לבג"צ באמצעות עו"ד גלעד שר, וביקשו כי הממשלה תנמק מדוע איננה תובעת את הכספים מממשלת גרמניה.

בג"צ החליט לדון בעתירה. מדובר בכ–17 מיליארד דולר בערכים של היום, המהווים שליש מהסכם השילומים. לאחר איחוד גרמניה, נטלה על עצמה ממשלת גרמניה את כל ההתחייבויות והחובות של מזרח גרמניה, אך חוב היסטורי זה למדינת ישראל לא שולם מעולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים