שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקרב על התפקיד הבכיר ב'אגודה' הפך לפומבי
ה'מועצת' תידרש להכריע?
אחרי שמכתבם של פרוש ואייכלר פורסם בפומבי והקרב על תפקיד השר הנחשק הפך לפומבי, הצטרף גם הבטאון 'המבשר' למאבק • בכירי 'אגודת ישראל' דנים כעת בזהות השר הבא
אליהו חסיד ויעקב ליצמן במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בכירי 'אגודת ישראל' מנהלים בשעות אלו מגעים מקדימים לקראת ישיבת הסיעה שתעסוק בשאלת זהותו של שר השיכון הבא.

המגעים החלו לאחר התפטרותו של יצחק כהן מתפקיד שר השיכון, חודש לאחר שמונה לתפקיד בשל אי-חזרתו של יעקב ליצמן לתפקיד – מה שהעיר את השטח מחדש.

במערכת הפוליטית מעריכים, כי ביממה הקרובה צפויה להתקבל ההחלטה בשאלת זהותו של שר השיכון הבא, כאשר את הלחץ המרכזי בעניין מפעילים יו"ר סיעת שלומי אמונים סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר מ'אגודת ישראל'.

יצויין, כי שר השיכון היוצא יעקב ליצמן מקדם מועמד חיצוני לתפקיד, אולם פרוש ואייכלר דרשו דיון בסיעה טרם מינוי השר הבא.

בבטאטון שלומי אמונים 'המבשר' נכתב הבוקר, כי "נושא הדיור הוא אקוטי בציבור החרדי שקופח במשך שנים. הציפיה כעת שבמשרד השיכון ימשיך לכהן איש אגודת ישראל. איננו יכולים להפקיר את הנושאים העומדים בראש סדר היום לחסדי הזולת. דורשים דיון מעמיק לפני שמעבירים את ההכרעה לראש הממשלה".

בימים האחרונים דווח כי בסביבתו של ליצמן בוחנים למנות את יאיר פינס, המכהן בחצי השנה האחרונה כמנכ"ל המשרד, לתפקיד שר השיכון. דיווח, שכצפוי, גרם להתנגדות עזה בתוך שורות 'אגודת ישראל'.

כזכור, במכתב ששיגרו בסוף השבוע האחרון פרוש ואייכלר לחברי הכנסת והנהלת אגודת ישראל, בעקבות סיום כהונתו של הרב יצחק כהן במשרד הבינוי והשיכון, הם דרשו דיון פנימי ומיידי בנושא. "אין ספק שזאת החלטה חשובה ונכונה, היות ואחת הבעיות המרכזיות של הציבור החרדי שהוא קופח במשך שנים רבות בתחום הדיור", נכתב במכתב.

עוד טענו פרוש ואייכלר, כי הם "רואים לנכון לבקש דיון פנימי ומיידי בנושא חלוקת התפקידים שאגודת ישראל קיבלה במסגרת ההסכם הקואליציוני ככלים לסייע ולשרת את כלל הציבור ואת ציבור בוחרינו בפרט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים