שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקרב על מילות החיפוש "הבוס" ו"הגדול"
משפט נתניהו
בפרקליטות תוקפים את צוות ההגנה: "לא מסכימים שנחפש את שמו של נתניהו בחיפוש החדש בנייד של ישועה". פרקליטי נתניהו: "סחריר תקשורתי"
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

הפרקליטות פנתה היום (חמישי) אל בית המשפט המחוזי בטענה כי עורכי דינו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, דורשים שלא לחפש מילות מפתח המכילות את שמו ואת שמות בני משפחתו, בטלפון של מנכ"ל וואלה אילן ישועה. הדרישה כך טוענת הפרקליטות, סותרת את פסיקת בית המשפט לפיה יועברו כל ההתכתבויות והשיחות של ישועה מכל מושאי הסיקור הקשורים לפרשה.

לדברי צוות ההגנה, מדובר בהשלמת חקירה פסולה. הפרקליטות פנתה לבית המשפט בבקשה למתן הוראות בנוגע להמשך החיפוש בנייד של ישועה. החיפוש אמור להיות גם פרטני וגם לפי מילות קוד. על פי הפרקליטות, ההגנה ביקשה שלא יבוצע חיפוש שיכול להיות רלוונטי לנתניהו ואחרים – ובכלל זה המילה "הגדול".

בן צור ביקש להימנע מחיפוש על המילים: "הבוס", "הגדול", "ניר שלום", "ניר חפץ", "שי חייק", "רץ ברץ", "לירן דן", "נתניהו", "שרה" ו"הגברת". לבקשה הצטרפה גם עורכת הדין נוית נגב המייצגת את נוני מוזס, וביקשה להחריג את שמו מרשימת החיפושים.

לדברי התביעה, המתווה שהוסכם עליו עם הנאשמים ובית המשפט אינו כולל פסילת מילות חיפוש, שהתביעה חשבה אותן לרלוונטיות. "לטעמם, כך נראה, החיפוש שעליו הורה בית המשפט נועד לצורכיהם, ולצורכיהם בלבד… החיפוש נועד לצורך גילוי האמת ולא לצורך מטרותיו של צד כזה או אחר".

שעות לאחר מכן, הסנגורים הגיבו לבקשת הפרקליטות והביעו הסכמה שיבוצע חיפוש במילים שביקשה הפרקליטות כדי לא ליצור עיכוב במסירת החומרים. יחד עם זאת הם הדגישו כי ישמרו את טענותיהם ככל שתהיה מחלוקת לגבי החומרים שיתגלו.

מטעמו של נתניהו נמסר כי "החקירה נגמרה עם הגשת כתב האישום. אחרי שהבינו שעד המפתח שלהם קרס תחת החקירה הנגדית, הם מקווים לנצל את המחדלים שלהם כדי לבצע השלמת חקירה בניגוד לדין , ולנסות ״לדוג״ חומר חדש. מוטב שבמקום לעסוק בספינים תקשורתיים, הפרקליטות תעסוק בחיפוש שהטיל עליה בית המשפט כתוצאה ממחדלי החקירה הקשים שביצעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים