שיתוף
תגובות
צרכנות » הקריאה לחרם על פסטה 'אסם' תפסה תאוצה
הפוליטיקאים תומכים
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר האוצר ליברמן פנו לרשתות בדרישה להורדת מחירים, גם סגן השר גולן וח"כ בצלאל סמוטריץ' התראיינו הבוקר ותמכו במהלך להורדת המחירים
מוצרי אסם נסטלה | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

בנסיון להוביל מהלך להוזלת מחירים ובלימת גל ההתייקרויות הנוכחי, העלו אמש (א') פוסט חריף בתכנית הצינור, בו שיתפו ברצון להוביל חרם צרכנים על 'אסם' בעקבות העלאת המחירים כאשר הפסטה של המותג המוכר על המוקד.

בין היתר נכתב בפוסט: "אולי נפסיק להיות אדישים? אולי נראה להם שהפעם זה לא ילך כן, הפעם השיתופים שלכם באמת חשובים. רוצים לשבור את יוקר המחיה? רוצים להראות לחברות הגדולות שהן לא יכולות לחגוג על הראש שלנו כל הזמן, בלי שזה יביא אתו תגובה? הייתם מוכנים להפסיק לקנות כל פעם מוצר אחר שמחירו עולה בלי אבחנה? רוצים שנהיה כמו החרדים? שחוברים יחד כמו אגרוף ואף אחד לא משחק אתם או מתחזר עליהם? רוצים שזה יתחיל כאן ועכשיו?".

"אז בואו נתחיל כאן ועכשיו. מפסיקים לקנות פסטה אסם. ככה פשוט. קונים את הפסטות הזולות יותר: את פסטה ״טעמן״ אפשר להשיג בפחות משלושה שקלים והיא מעולה. בדקנו בעצמנו וכמובן שאין לנו שום קשר אליהם. ולמה אסם? כי אסם התגאתה בפני היצרן העולמי שישראל היא מהמדינות הרווחיות בעולם. כי אסם טוענת שהיא מעלה בגלל התשומות שעולות, אבל כשהתשומות ירדו, היא לא הורידה. כי המוצרים הכי בסיסיים של אסם נמכרים בלמעלה מפי שניים מערכם האמיתי והיא מרוויחה הון על הארנק המצומק של כולנו. אז נתחיל מאסם".

"ונתחיל מזה שתשתפו את הפוסט הזה. השיתופים שלכם חשובים במיוחד כי הרבה משפיעים, אתרים ואפילו כלי תקשורת גדולים מקבלים המון כסף מחברות המזון הגדולות ולא יעיזו לצאת נגדם. אבל אתכם, אם תשתפו בהמוניכם, אי אפשר יהיה לעצור. אז בואו נתחיל בלהחרים את פסטה אסם. נעבור ממוצר למוצר, ואם צריך מיצרן ליצרן, עד שהם יבינו שגם לעליות המחיר יש מחיר. לנו יש תכנית מוכנה למקרה שהם ימשיכו, תכנית שתכאב להם הרבה יותר. אתם בפנים? פשוט שתפו".

ואכן הקריאה עשתה לה כנפיים ואלפי אנשים שיתפו ברחבי הרשת את מחאתם ואת הצטרפותם לחרם הצרכנים נגד פסטה 'אסם'.

סגן שרת הכלכלה והתעשייה, יאיר גולן התראיין הבוקר (שני) בתכנית "שבע תשע" עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ודיבר שם על גל עליית המחירים והעביר מסר ליבואנים והיצרנים. בנוסף, שוחח על החרם הצרכני על מוצרי אסם.

גולן יצא במסר ליצרנים והיבואנים על רקע גל עליית המחירים ואמר: "יש לנו אמצעים והם יודעים את זה. אם צריך להכניס מוצרים לפיקוח, נכניס לפיקוח – אני לא חושב שאנחנו מתעוררים מאוחר מדי, כל הרשתות ריכזו את ההכרזות שלהן לימים או לשבועות האחרונים".

בנוסף שוחח על החרם הצרכני שמתגבש נגד אסם ברשתות החברתיות ואמר: ""חרם על אסם? אני קורא לצרכנות נבונה. כל אזרח יודע לזהות את תג המחיר ולהבין מה יותר יקר ומה יותר זול".

גולן הוא לא הפוליטיקאי היחיד שהתבטא בנושא, מוקדם יותר הבוקר, בצלאל סמוטריץ' דיבר על חרם הצרכנים: "מהלך ראוי ונכון. לא רק לפסטה. צריך להרחיב לכל מוצרי אוסם, ולכל מוצרי חברות שמרשות לעצמם להעלות מחירים על חשבון הציבור. יש מספיק מוצרים על המדף וכצרכנים הגיע הזמן שנפסיק לעבוד כדי להשביע את התיאבון הבלתי נשלט של החברות הגדולות. כל הכבוד גיא (לרר) אני מצטרף".

אמש, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פנו אל יצרני וייבואני מוצרי המזון והצריכה לבלום את עליית המחירים: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".

במכתבם ציינו השרים כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה. משמעות הדבר היא שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן – מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו.

בהמשך גם רשות התחרות התערבה והחלה לבדוק גם את עליית המחירים באסם ודיפלומט. בבדיקה ייבחנו ברשות התחרות אם עליית המחירים לא קשורה להגבלים העסקיים או שמא יש בהן משום עבירה על חוק התחרות. בהינתן ותהיה הפרה של התחרותיות – ייתכן והחקירה גם תעבור לפן פלילי, כפי שהיה מול החברות הגדולות כמו שופרסל ושטראוס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים