שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקשר היהודי של טראמפ והתמיכה המפתיעה
המרוץ לנשיאות
בימים האחרונים פורש לו כנפיים סיפורו של פרד, נכרי אמריקאי שנרתם במלוא המרץ והאמפתיה לסייע לשכניו היהודים בהפעלת בית הכנסת שהוקם בחניון תת קרקעי בברוקלין
טראמפ ונתניהו | צילום: Shealah Craighead, הבית הלבן

סקר שהתפרסם אתמול מגלה כי רוב מוחלט בקרב יהודי ארה"ב האורתודוקסים יתמכו בנשיא טראמפ לכהונה שניה בבית הלבן.

הסקר, שנערך על ידי המגזין החרדי 'עמי', גילה כי 83% אחוז מהיהודים שהגדירו עצמם אורתודוקסיים הודיעו כי יצביעו למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, ורק 13 אחוז אמרו כי יצביעו למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן.

בקרב החרדים, 95% אחוז הצהירו כי יצביעו לטראמפ, ואילו בקרב היהודים האורתודוקסים המכונים 'מודרנים' הודיעו כי יתמכו בטראמפ ב-56% ו-40% בביידן.

בד בבד, בימים האחרונים פרש לו כנפיים סיפור המבשר על שורשי הקשר של הנשיא טראמפ עם האוכלוסייה היהודית שהחל לפני כשבעה עשורים, כאשר העסקן הנמרץ הרב ישראל וגנר, שהיה ניצול שואה, בבואו לקומם את ההריסות שהותירה אחריה המלחמה שחוללה שמות בנפשות האומללות, החל לארגן מנייני תפילה בחניון תת קרקעי בבניין שבו התגורר בברוקלין.

הרב וגנר פנה אל בעל הבנין אותו לא ממש הכיר, וביקש את עזרתו בהקמת מבנה קבע עבור בית התפילה היהודי. למרבה ההפתעה הביע בעל הבית נכונות לסייע ככל שיידרש ואף תרם דונמים אחדים בשדרות 723 בברוקלין, המוכר בימנו כמרכז היהודי ביץ' הייבן.

בין בעל הבנין לרב וגנר נוצר קשר ידידותי שהביא להרמת תרומה נדיבה על ידי השכן נדיב הלב להקמת הבנין החדש.

בשנת 1956 הונחה אבן הפינה לקראת הקמת בית הכנסת החדש, כאשר בתיעודים מארכיון הקהילה נראה השכן הנדיב משתתף גם הוא בטקס.

התורם הנדיב עמד לימין הקהילה וליווה אותה באופן אישי, הוא תרם סכומי כסף למי שהיה נזקק באותם ימים של אחרי השואה האיומה בה אנשים איבדו את כל היקר להם כאשר את החינוך הלבבי והאמפתי ליהודים הוא אף הנחיל לבני משפחתו.

שמו של הנדיב היה פרד טראמפ, ואילו שמו של בנו בן ה-14 שהיה באותם ימים ילד עמוס אנרגיות והרפתקני – היה דונלד.

על פי הדיווחים, בנו של הרב מספר כי הוא זוכר מאותם ימים את הנער דונלד מציץ מבעד למכונות הכביסה בבית אחר היהודים שהתעטפו בטליתותיהם ועטורים היו בתפילין כשהם מתפללים תפילת שחרית.

מסתבר כי הנער שגדל והיה לאיש מספר אחד בעולם, נטל מאביו את החינוך הפרגמטי והאמפתי של כיבוד הזולת והאחר ,כמו גם את ההערכה ואת יראת הכבוד לבעל זהות יהודית. אם כי, הוא מרבה להתגאות בקשר שלו לזהות היהודית ואף מתגאה בנכדיו היהודים – ילדיהם של בתו שהתגיירה ונשואה לג'ארד קושנר.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', אישרו מקורבים לנשיא את נכונות הסיפור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים