שיתוף
תגובות
חדשות » הראשון לציון נגד התקנות: מדובר במחטף
פניה דחופה
נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף פנה בדחיפות ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה להקפיא את התקנות לבחירת רבני עיר שנחתמו אמש
הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א | צילום: יעקב כהן

נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף  פנה בדחיפות ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב – מיארה בדרישה להקפיא את התקנות לבחירת רבני עיר שנחתמו אמש במחטף על יד השר לשירותי דת אשר מעקרות את סמכויות הרבנות הראשית לישראל ופוגעות קשות ברבני הערים בישראל והפיכתם לרבנים 'מטעם' עושי דברם של גורמים פוליטיים של השר לשירותי דת.

התקנות שנחתמו, הם המשך המגמה של פוליטיזציה והרס שירותי הדת בישראל, הכנסת גורמים רפורמים למוקדי קבלת החלטות בענייני דת, תוך שימוש פסול בכלי שלטוני של 'חקיקת משנה' ועקיפת רצון הבוחר, ללא כל היוועצות בבעלי הסמכות – הרבנים הראשיים לישראל, הרבנות, מועצת הרבנות הראשית.

במכתבו כותב הראשל"צ הגר"י יוסף כי "המדובר הוא בתקנות חדשות המשליכות על הליך בחירת רבני עיר בישראל ופוגעות באופן חמור ברבני עיר מכהנים, באפשרות לבחור רבנים ראויים לתפקידם, ובכלל – במוסד הרבנות בישראל, מכמה וכמה טעמים".

עוד כותב הגר"י יוסף ליועצת המשפטית כי "המשרד לשירותי דת לאורך כל תהליך התקנת התקנות לא פנה אל הרבנים הראשיים לישראל, ואל מועצת  הרבנות הראשית לישראל, שהיא הרשות הרלוונטית לנושא רגיש זה, לא קיים היוועצות והליך מנהלי ראוי בטרם התקנת התקנות אשר תכליתן שינוי משמעותי וריקון מוסד הרבנות הראשית מתוכנו. (למעט פנייה שולית ובודדת מיום י"ט אדר ב' תשפ"ב (22 במרץ 2022) שעניינה מתן פטור לכושר רב עיר לגדול בתורה).

"כמו כן, לא נערכה כל פניה אל נציגות רבני הערים, או לנציגויות בתי הכנסת ברחבי הארץ (שהוצאו כליל מההליך כמפורט לעיל), במטרה לקיים דיון מקצועי ראוי לטובת המערכת.

"עולה חשש חמור כי תקנות אלה שנחתמו במחטף ללא כל דיון מקצועי, נועדו לשרת מטרות שאין כאן המקום לפרטן.

"לאור כל האמור לעיל, אני נאלץ לפנות  אלייך, גבירתי הנכבדה, בשמי ובשם חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, בשם כלל רבני ישראל, בתי הכנסת והציבור הרחב שומר המסורת, שמעמד וכבוד הרבנות יקר לליבם ומבקש את התערבותך הדחופה להקפאה מיידית של ה'תקנות' שבנדון, ולמנוע את העברתם לפרסום ברשומות, עד לדיון מסודר כמתחייב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים